Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Tratat de psihologie generala - Popescu-Neveanu, Paul

Editura TREI - colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

Tratat de psihologie generala

Cartea face parte din campania

Book Lovers Weekend - Transport GRATUIT la Pachetomat pentru comenzile peste 50 de lei

Campania este valabila in perioada 02/11/2024 - 03/11/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Tratat de psihologie generala

Apreciere: 4.8/7 (11 voturi)
Editura: TREI
Status: Epuizat

Reducere clienti premium -5% EXTRA REDUCERE PENTRU CLIENTII PREMIUM

Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.

PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI

Afla cum poti deveni client PREMIUM.


Descriere Specificatii

Descriere - Tratat de psihologie generala

    Numeroase generatii de psihologi romani au avut norocul de a participa la prelegerile profesorului Paul Popescu-Neveanu si de a-si forma astfel cunostinte temeinice in domeniul psihologiei.
Tratatul de psihologie generala ofera studentilor contemporani sansa de a se initia in fundamentele psihologiei, parcurgand un curs cu o valoare academica si stiintifica remarcabila, ideile promovate fiind in continuare de actualitate.
Tratatul cuprinde atat o prezentare a sistemului psihic uman, cat si notiuni fundamentale referitoare la fiecare proces psihic in parte. Claritatea si precizia textului, bogatia informatiilor, precum si numeroasele ilustrari folosite de autor fac ca lectura sa fie nu doar folositoare, dar si placuta. Prezentul volum poate satisface curiozitatea oricarui cititor interesat de mecanismele vietii psihice.

Paul Popescu-Neveanu a studiat psihologia la Brasov si Bucuresti, si si-a luat doctoratul in psihologie la Universitatea din Sankt Petersburg. In anul 1953, devine conferentiar universitar, iar din 1969, profesor de psihologie la Universitatea Bucuresti. Intre anii 1990 si 1993 a fost seful Catedrei de psihologie de la Universitatea din Bucuresti, iar intre anii 1990 si 1994 a fost Directorul Institutului de Psihologie al Academiei Romane.

Cuprins

Nota asupra editiei
In loc de prefata
Studiu introductiv

Capitolul unu. Sistemul psihic uman
1. Anticipari ale tratarii sistemice
2. Argumente pentru rolul decisiv al invatarii si socializarii
3. Demonstratii si concluzii ale cercetarilor psihogenetice
4. Semnificatii ale unor cercetari psihofiziologice si psihopatologice
5. Sistemul psihic uman si problema constiintei

Capitolul doi. Sensibilitatea. Modalitatile receptiei senzoriale
1. Caracterizarea generala a sensibilitatii
2. Sensibilitatea cutanata
3. Sensibilitatea termica
4. Sensibilitatea vizuala
5. Auzul
6. Sensibilitatea vibratorie
7. Proprioceptia
8. Sensibilitatea ortostatica si de echilibru
9. Sensibilitatea gustativa
10. Sensibilitatea olfactiva
11. Interoceptia
12. Sensibilitatea dureroasa

Capitolul trei. Psihologia perceptiei
1. Procesul perceptiv
2. Legi specifice perceptiei
3. Perceptia spatiului
4. Efectul setului (montajului) si al experientei
5. Perceperea spatiului tridimensional
6. Profunzimea in perceptia reproductiei sau a desenului
7. Stimulii pentru perceptia miscarii
8. Perceptia si aprecierea timpului
9. Sensibilitatea diferentiala

Capitolul patru. Reprezentarea
1. Caracterizarea procesului reprezentarii
2. Imagini consecutive
3. Imaginile eidetice
4. Dezvoltarea stadiala a reprezentarilor
5. Reprezentari topografice
6. Reprezentarile geometrice
7. Particularitati psihologice ale reprezentarilor

Capitolul cinci. Procesele de comunicare si limbajul
1. Expresie, limba si limbaj
2. Functiile limbajului
3. Modelul psihofiziologic al limbajului
4. Limbajul ca sistem si proces de comunicare
5. Context si limbaj
6. Limbajul oral
7. Expresivitatea limbajului
8. Limbajul scris
9. Limbajul intern

Capitolul sase. Psihologia gandirii
1. Consideratii introductive si delimitari
2. Orientari metodologice in studiul psihologic al gandirii
3. Coordonate neuropsihologice ale gandirii
4. Preliminarii la construirea unui model psihofiziologic al gandirii
5. Modelarea cibernetica artificiala a unor procese intelectuale
6. Corelatia gandire–limbaj
7. Operatiile intelectuale si dezvoltarea lor
8. Functia si procesul intelegerii
9. Gandirea ca proces de rezolvare a problemelor
10. Strategii si procedee euristice
11. Stilul cognitiv

Capitolul sapte. Procesele memoriei
1. Modelul psihologic al memoriei
2. Mecanismele stocarii informatiilor
3. Modalitati de studiu experimental al proceselor de memorie
4. Caracteristici, regularitati si legi ale proceselor de memorie; intiparirea si conservarea
5. Memorie involuntara si memorie voluntara
6. Recunoastere si reproducere
7. Reminiscenta si uitare

Capitolul opt. Procesele imaginative
1. Imaginatia ca modalitate a sistemului psihic uman
2. Probleme psihologice privind visele
3. Operatii, procedee, tehnici in procesele imaginative
4. Niveluri, strategii si forme ale imaginatiei
5. Stadiile imaginatiei creative

Capitolul noua. Psihologia motivatiei
1. Caracterizarea psihologica a trebuintelor
2. Motiv si motivatie
3. Modalitati si niveluri ale motivatiei
4. Motivatie si performanta

Capitolul zece. Afectivitatea
1. Caracteristici ale proceselor afective
2. Orientari si teorii asupra afectivitatii
3. Afectivitatea si imprejurarile de viata
4. Modalitati ale afectivitatii
5. Expresiile emotionale

Capitolul unsprezece. Atentia
1. Problematica psihologica a atentiei
2. Modelul psihofiziologic al atentiei
3. Stimulii prosexigeni si atentia spontana
4. Motivatie si atentie
5. Vigilenta si activitati informationale
6. Nivelul superior al atentiei
7. Interactiunea formelor de atentie
8. Particularitati ale atentiei

Capitolul doisprezece. Conduita voluntara
1. Probleme metodologice ale abordarii conduitei voluntare
2. Modelul psihoneurocibernetic al actului voluntar
3. Structura si fazele proceselor volitive

Capitolul treisprezece. Deprinderile
1. Conceptul de deprindere
2. Locul si rolul deprinderilor in SPU
3. Modelul psihoneurofiziologic al deprinderilor
4. Formarea deprinderilor
5. Interactiunea deprinderilor: transfer si interferenta

Bibliografie minimala

Anul aparitiei: 2013

Format: 165 x 235 mm, paperback cu clape

Nr. de pagini: 888Produsul face parte din colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Alte carti din colectia PSIHOLOGIE PSIHOTERAPIE

Alte carti de la editura TREI

Editura TREI. Carti de la editura TREI. Editura TREI a aparut la jumatatea deceniului 90, intr-o perioada in care piata editoriala romaneasca de-abia se dezmortea, incercand sa se reabiliteze dupa lunga penurie de carte din perioada comunista. Initiatorii ei, Vasile Dem. Zamfirescu, profesor de psihanaliza la Facultatea de Filosofie si Silviu Dragomir, proaspat absolvent al acestei facultati, veneau dintr-o zona culturala care fusese afectata in modul cel mai grav de ideologie si interdictie. Si-au propus sa publice psihanaliza, un gen de carte aproape inexistent pana in acel moment in Romania. Ideea s-a bucurat de succes, "Biblioteca de psihanaliza" a editurii devenind o autoritate in domeniu si oferind cititorilor romani, in premiera, editii complete ale operelor lui S. Freud si C. G. Jung, mai intai, iar apoi serii de autori fundamentali precum F. Dolto, D. Winnicott, M. Klein etc. Acesta a fost doar inceputul. Pe masura ce s-a extins portofoliul teoretic (psihologie academica, psihologie practica, eseu), s-a dezvoltat si un departament de fictiune, bazandu-se initial pe o selectie de romane cu tenta psihologica, strans legata de specificul editurii, dupa care aria tematica s-a diversificat.