Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Livrare in: Bucuresti - Sector 1
Cost livrare: 8.00 Lei
Cost livrare: 15 Lei
Cost livrare: 10.00 Lei
Cost livrare: 12.90 Lei
Cost livrare: 13.9 Lei
Cost livrare: 14.90 Lei
Cost livrare:
Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.
PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI Arata pret
Afla cum poti deveni client PREMIUM.
Indiferent de contextul social, de nivelul de aprofundare a relatiei cu celalalt, de starea agreata la un moment dat, prin formele si mijloacele sale de exprimare, comunicarea este omniprezenta, ea este cea care activeaza diferitele pattern-uri pentru atingerea scopurilor vizate. Activitate sau inactivitate, vorbire sau tacere, orice are valoare de mesaj. Asemenea comportamente influenteaza altele care, la randul lor, nu pot sa nu raspunda la comunicari si prin insusi acest fapt sa comunice (Watzlawick, 1972). Prin complexitatea sa, prin conglomerarea conceptuala cu multiple ramificatii, comunicarea este privita drept miezul psihismului uman, cu o insemnatate ce nu poate fi ignorata, omisa ori minimalizata. Specificitatea contextuala implica o serie de pattern-uri, masti sociale derivate si / sau atasate status-rolurilor a caror exprimare sugestiva are loc prin intermediul mesajului, indiferent de forma sa de prezentare: verbala, nonverbala s.a. in cadrul acestui proces fiind reflectate concomitent ganduri, emotii, valori si expectante definitorii fiecaruia dintre noi.Conform anumitor curente teoretice, mesajul elementul central al procesului comunicational ar reprezenta acea componenta transmisa permanent intre cei doi actanti: Emitator si Receptor, de la unul la altul, o atentie deosebita este acordata manierei de codificare, respectiv decodificare a informatiei; accentul cade pe aspectele tehnice fara sa fie avut in vedere efectul acestuia asupra interlocutorului, mobilul exprimarii sale, semnificatia ce o poarta. O analiza amanuntita asupra intelesului comunicarii evidentiaza acele portrete sociale la care apelam mai mult sau mai putin constient, cu o influenta semnificativa asupra relatiei cu celalalt, atitudinii si evaluarii asupra situatiei date, ceea ce ne permite atingerea unor scopuri urmarite.Comunicarea, dincolo de procesul continuu, dinamic si ireversibil, poate fi apreciata si din prisma facilitarii auto-dezvaluirii, auto-evolutiei, ceea ce face posibila construirea unui sistem de dorinte si valori specifice ficaruia; ea este cea care ne deschide calea spre exterior si tot ea ne permite constientizarea fiintei proprii; toate acestea sunt posibile prin implicarea unui numar considerabil de resurse psihologice si fizio-neurologice. Studiile asupra procesului comunicational au permis creionarea anumitor pattern-uri direct influentate de nivelul energetic specific individului (pasiv propriu genului feminin si activ tipic masculin), de experientele socio-afective proprii, de stilul educational frecventat in mediul familial. Delimitarea acestor genuri particulare de exprimare isi gaseste insemnatatea si utilitatea in diferite paliere socio-profesionale, permite dezvoltarea unor strategii complexe in vederea potentarii schimbului interpersonal, aprofundarea relatiei cu celalalt prin depasirea unor bariere si inlaturarea acestora, precum si medierea unor situatii conflictogene, intrucat comunicarea este realizarea sociala in comportamentul simbolic (A. Craig Baird).AutoriiCUPRINSCAPITOLUL ICOMUNICAREA FATA-N FATA CU BARIERELE INTERUMANE11I.1. Comunicarea si interactiunea sociala 11I.2. Axiomele comunicarii: 13I.3. Modele de studiu asupra comunicariiI.3.a. Scoala ProcesI.3.b. Scoala Semiotica 161720I.4. Instrumentele comunicariiI.4.a. Comunicarea in scrisI.4.b. Comunicarea prin telefonI.4.c. Comunicarea interpersonala 26262727I.5. Bariere comunicationale28Capitolul IICOMUNICAREA DINCOLO DE INTERPERSONAL31II.1. Analiza transpersonala si cele trei stari ale EuluiII.1.a. Starea CopilII.1.b. Starea ParinteII.1.c. Starea Adult 31343638II.2. Tranzactiile celor trei stari ale Eu-luiII.2.a. Tranzactii complementareII.2.b. Tranzactii incrucisateII.2.c. Tranzactii complicate 41424242II.3. Stroke 44II.4. Analiza structurarii timpului de comunicareII.4.a. IzolareaII.4.b. RitualurileII.4.c. Discutiile tematiceII.4.d. ActivitatileII.4.e. JocurileII.4.f. Intimitatea 47474848484950II. 5. Relatia cu sine si cu celalalt - Patru pozitii de viata existentiale51II.6. Dificultati in dezvoltarea personalaII.6.a. ExcludereaII.6.b. ContaminareaII.6.c. Simbioza si dependenta,II.6.d. Pasivitatea 5454555657II.7. Ce spui dupa Buna Ziua? Scenarii de viata (script)II.7.a. Originea script-uluiII.7.b. Tipuri de injonctiuni 596062II.8. Prescriptiile antidotiri pentru viata 68II.9. Destin pe scena si dincolo de scena71CAPITOLUL IIICOMUNICAREA ANALOGICA VS COMUNICAREA DIGITALA75III.1. Limbajul NonverbalIII.1.a. Simptomatica stabilaIII.1.b. Simptomatica labila 777779III.2. Limbajul Paraverbal 88III.3. Comunicarea digitala si insemnatatea ei relatiile interumane 90CAPITOLUL IVARTA DE A COMUNICA CU CELALALT91IV.1. Autoanaliza si autocunoasterea 91IV.2. Stiluri de comunicare 93IV.3. Arta comunicarii si comportamentul asertiv 96IV.4. Asertiunea Eu 97IV.5. Modelul OEGEN 99IV.6. Magia cuvintelor 100IV.7. Comunicare si feedback101CAPITOLUL VCOMUNICARE SI PATTERN-URI PSIHO-COMPORTA-MENTALE105V.1. Personalitatea anxioasa 106V.2. Personalitatea paranoida 107V.3. Personalitatea histrionica 111V.4. Personalitatea obsesionala 112V.5. Personalitatea narcisica 113V.6. Personalitatea schizoida 114V.7. Comportamentul de tip A 115V.8. Personalitatea depresiva 116V.9. Personalitatea dependenta 117V.10. Personalitatea pasiv-agresiva 118V.11. Personalitatea evitanta119CAPITOLUL VIASCULTAREA SI ARTA DE A INTREBA123VI.1. Mecanismul ascultarii 124VI.2. Tipuri de ascultare 125VI.3. Cele 12 blocaje in procesul de ascultare 126VI.4. Riscurile ascultarii empatice 127VI.5. Tehnici de ascultare 128VI.6. MODELUL CRCESS 129VI.7. Model de de interogatii si rezultatele utilizarii lor in cadrul diferitelor interactiuni sociale131VI.8. Blocaje in procesul de adresarea intrebarilor 131CAPITOLUL VIICONFLICTUL - DIMENSIUNE ESENTIALA A COMUNICARII135VII.1. Conflictul. Perspective de analiza 135VII.2. Functiile conflictului 139VII.3. Tipologia conflictului 140VII.4. Metode si tehnici de management al conflictului 147VII.5. Tehnici de mediere a conflictului 149VII.6. Negocierea150REFERINTE BIBLIOGAFICE 155Autori: Mocanu Lacramioara, Leanca Anca Anul aparitiei: 2010Nr.pagini: 224
Categorie: Stiinte umaniste » Psihologie
Autor: Lacramioara, Mocanu
Produsul nu are recenzie editoriala deocamdata