Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Psihodinamica organizatiilor. De la intelegere la conducere - Vansina, Leopold

Editura TREI

Psihodinamica organizatiilor. De la intelegere la conducere

Psihodinamica organizatiilor. De la intelegere la conducere

Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)
Editura: TREI
Status: Epuizat

Reducere clienti premium -5% EXTRA REDUCERE PENTRU CLIENTII PREMIUM

Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.

PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI

Afla cum poti deveni client PREMIUM.


Descriere Specificatii

Descriere - Psihodinamica organizatiilor. De la intelegere la conducere

 Cum putem recunoaste conflictul care se afla la baza problemelor aparute intr-o organizatie? Cum stabilim momentul potrivit pentru o interventie? Cum pot fi discutate cu personalul problemele delicate legate de restructurarea, schimbarea sau dezvoltarea unui sistem de munca? Cum se poate ajunge la o colaborare eficienta cu alte companii? Autorii ne propun o abordare psihodinamica a acestor probleme, oferind atat o prezentare teoretica a principiilor de baza ale aplicarii psihologiei dinamice in organizatii, cat si un ghid pentru utilizarea acestei abordari in rezolvarea problemelor ce apar in organizatiile aflate in schimbare. In plus, ne ofera descrieri detaliate ale unor interventii pe care le-au realizat in cazul unor organizatii ce se confruntau cu diferite probleme generate de extinderea activitatii, lipsa de eficienta, schimbarea generatiilor de proprietari, necesitatea de a colabora eficient cu alte organizatii in cadrul unor proiecte comune. Scrisa intr-un limbaj clar, cartea se adreseaza atat managerilor si consultantilor interesati de cresterea profunzimii si eficientei interventiilor lor, cat si tuturor celor interesati de psihologia organizationala.

Leopold Vansina este profesor de psihologie organizationala, comportament organizational la Catholic University of Leuven si Universite Catholique de Louvain-la Neuve.
Marie-Jeanne Vansina-Cobbaert este psihanalist formator si supervizor in Belgian Psychoanalytic Society, The European Psychoanalytic Federation si International Psychoanalytic Association.

Cuprins

Despre autori
Colaboratori
Multumiri

Introducere generala

Partea intai. O perspectiva psihanalitica asupra grupurilor si organizatiilor
Introducere
Bibliografie

Capitolul 1: Procese mentale primare, originare
Ilustrari
Transformari in pasi mici
Bibliografie

Capitolul 2: Limbaje din alta lume
Limbajul imaginilor
Limbajul actiunilor
Limbajul relatiilor
Folosirea informatiilor din "Atlantida"
Bibliografie

Capitolul 3: Structuri de sprijinire a procesului
Sustinere si continere
Fenomenele tranzitionale
Bibliografie

Capitolul 4: Comportamente si procese defensive
Mecanisme de aparare individuale
Mecanisme de aparare de grup
Aparari sociale
Refularea sociala
Strategii defensive
Lucrul cu apararile si elaborarea lor
Concluzii
Bibliografie

Capitolul 5: Capacitatea de a trai creativ si importanta sa in viata organizationala
Originile si functionarea capacitatii de a trai creativ
Distructivitatea in contextul traiului creativ
Bibliografie

Partea a doua. O abordare psihodinamica

Introducere

Capitolul 6: Psihodinamica: un domeniu de studiu si o abordare
Cateva diferente majore fata de psihanaliza
O incercare de definire a psihodinamicii
Crearea structurilor de sprijinire a procesului
Lucruri mici care conteaza: o privire asupra potentialelor beneficii neglijate ale unei abordari psihodinamice a problemelor organizationale
Comentarii de incheiere
Bibliografie

Capitolul 7: "Eu" in situatia problematica
Problema definirii problemei
Construirea continuitatii
"Eu" la terminarea unui proiect
Transferul si contratransferul in practica noastra
Bibliografie

Capitolul 8: Grupul ca varf al aisbergului: localizarea problemelor in contextul lor
Introducere
Echipele de management ca varf al aisbergului
Aisbergul in echipele de proiect
Mecanisme de importare si exportare a problemelor
Rezumat
Bibliografie

Capitolul 9: A fi in "aici-si-acum" si a lucra cu aceste experiente
Diferite moduri mentale de a fi prezent
Relevanta lucrului cu sau fara cadre de referinta specifice in "aici-si-acum"
De la interpretari la crearea de sens
Concluzii
Bibliografie

Capitolul 10: Arta trecerii in revista: o piatra unghiulara a invatarii organizationale
Trecerea in revista
Ce poate fi trecut in revista?
Cand sa trecem in revista si cu ce frecventa?
Treceri in revista speciale sau institutionalizate
Cum sa faci o trecere in revista?
Conditii ale trecerii in revista
Rolul si pozitia persoanei (persoanelor) care conduce trecerea in revista
Limitele invatarii din trecerea in revista
Bibliografie

Partea a treia. Abordarea psihodinamica in proiecte de consultanta si cercetare-actiune
Introducere

Capitolul 11: Intelegerea si lucrul cu dinamicile organizationale: adaptarea la dezvoltarea organizationala
Partea 1: Declansarea constientizarii si crearea unei baze de actiune in cadrul organizatiilor
Workshopul pilot
Al doilea workshop
Al treilea workshop
Relevanta planului
Partea 2: Elaborarea schemelor preliminare
Cele sase workshopuri de cate doua zile
Intelegerea si abordarea dinamicii organizationale: discutii
Bibliografie

Capitolul 12: Transformarea: speranta, iluzie si realitate. Transformarile din cadrul unei corporatii familiale internationale
Partea 1: Proiectul de consultanta
Actorii din cadrul sistemului
"Structurile minime" si "timpul si spatiul"
Partea 2: Ce sens au avut transformarile realizate
Ce se poate invata din experienta de consultanta si clarificarile conceptuale, pentru dezvoltarea practicii consultantilor organizationali si a managerilor?
Bibliografie

Capitolul 13: Reproiectarea participativa: restructurarea strategica a unei fabrici prin metoda cercetare–actiune
Partea 1: Proiectul
Istorie si context
Rolul, abordarea si intentiile mele
Prima faza: Explorarea companiei in mediul sau
Faza a doua: Implicarea angajatilor in reproiectarea operatiilor, pentru crearea unei noii strategii de productie
Faza a treia : Schimbarea proprietarului si implementarea
Partea 2: Rezultatele obtinute in organizatie si descoperirile cercetarilor realizate
Rezultatele studiului asupra reproiectarii participative
Procesul schimbarii organizationale reusite
Invatarea rezultata din cercetarea-actiune
Concluzii
Bibliografie

Capitolul 14: Lucrul in afara granitelor organizationale: intelegerea si lucrul cu dinamica intergrupala
Introducere
Partea 1: Dificultatile psihologice ale lucrului in afara granitelor organizationale
Semnificatia colaborarii
Clubul de iahting
Partea 2: Ajutarea grupurilor si organizatiilor in dezvoltarea unei colaborari fructuoase
Crescatoriile de scoici: conflicte de interese intre natura si economie
Colaborarea in sectorul constructiilor
Schimbarea organizationala a unui azil
Centrul de urgente medicale
Partea 3: Dinamica, practicile, principii
Lucrul cu intregul sistem
Lucrul cu psihodinamicile conflictului si colaborarii
Conducerea colaborarii
Explorari prin "de ce?"
Concluzii



Numar pagini: 648
Anul aparitiei: 2010

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Carti cu subiectul

Alte carti de la editura TREI

Editura TREI. Carti de la editura TREI. Editura TREI a aparut la jumatatea deceniului 90, intr-o perioada in care piata editoriala romaneasca de-abia se dezmortea, incercand sa se reabiliteze dupa lunga penurie de carte din perioada comunista. Initiatorii ei, Vasile Dem. Zamfirescu, profesor de psihanaliza la Facultatea de Filosofie si Silviu Dragomir, proaspat absolvent al acestei facultati, veneau dintr-o zona culturala care fusese afectata in modul cel mai grav de ideologie si interdictie. Si-au propus sa publice psihanaliza, un gen de carte aproape inexistent pana in acel moment in Romania. Ideea s-a bucurat de succes, "Biblioteca de psihanaliza" a editurii devenind o autoritate in domeniu si oferind cititorilor romani, in premiera, editii complete ale operelor lui S. Freud si C. G. Jung, mai intai, iar apoi serii de autori fundamentali precum F. Dolto, D. Winnicott, M. Klein etc. Acesta a fost doar inceputul. Pe masura ce s-a extins portofoliul teoretic (psihologie academica, psihologie practica, eseu), s-a dezvoltat si un departament de fictiune, bazandu-se initial pe o selectie de romane cu tenta psihologica, strans legata de specificul editurii, dupa care aria tematica s-a diversificat.