BLACK FRIDAY WEEKEND

Interventia in situatii de criza - Echterling, Lennis

Construirea rezilientei in vremuri tulburi

In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Luni, 25.11 - Marți, 26.11
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 13.90 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Tara - ridicare din Pachetomat

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Tara - livrare la usa

Cost livrare: 13.90 Lei

Ajunge: Miercuri, 27.11 - Joi, 28.11
In Tara - ridicare din EasyBox

Cost livrare: 13.90 Lei

Ajunge: Marți, 26.11 - Miercuri, 27.11
In Tara - livrare la usa

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Miercuri, 27.11 - Joi, 28.11
In Extern - livrare rapida la usa

Cost livrare:

Ajunge: Joi, 28.11 - Vineri, 29.11
Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)
Editura: TREI
Status: În stoc

Timp procesare: 1 zi lucratoare

PRP:85,00 Lei
63,75 Lei
Diferența: 21.25 Lei ( -25% )

Cartea face parte din campania

Black Friday Weekend - Transport 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 22/11/2024 - 24/11/2024 in limita stocului disponibil. Vezi alte carti din campanie

Descriere - Interventia in situatii de criza

Construirea rezilientei in vremuri tulburi

Cand intervenim ca psihologi in situatii de criza, ne ocupam de oameni care se confrunta cu situatii care le ameninta sanatatea, bunastarea personala, modul de viata si chiar viata. Aceste situatii sunt periculoase, dar ofera si oportunitati. Sarcina noastra este aceea de a-i ajuta pe oameni sa supravietuiasca si sa creasca dupa ce trec prin aceste puncte de cotitura majora din viata lor. Cartea de fata este organizata in functie de factorii cu contributii importante la rezilienta si rezolutie in orice tip de criza. Sunt prezentate principiile generale ale interventiei in criza si tehnici care pot fi aplicate la o gama larga de evenimente de criza, de la crizele de dezvoltare ce marcheaza punctele de tranzitie dintre principalele faze ale vietii la dezastre naturale sau catastrofe provocate de oameni, in lucrul cu indivizi, familii, grupuri sau comunitati. Fiecare capitol prezinta o ilustrare a aplicarii tehnicilor, oferind astfel oportunitatea de a observa interventia in criza in actiune. 

 

 

Lennis G. Echterling  este profesor la Universitatea James Madison  si a oferit interventii in situatii de criza ca raspuns la evenimente catastofale din Statele Unite si intreaga lume.

J. Edson McKee este profesor la Universitatea James Madison si preda tehnici de consiliere.

Jack Presbury este profesor la Universitatea James Madison, interesat de consilierea educationala si consilierea de scurta durata. 

 

 

Daca ne concentram doar pe suferinta, putem sa scapam din vedere rezilienta potentiala a persoanei aflate in criza. Adeseori oamenii afectati sunt mai putin constienti de propriile puteri atunci cand se lupta cu impactul unei crize care ii poate face sa se simta initial disperati, neputinciosi si neajutorati. Aceste reactii le pot sabota increderea in sine, le epuizeaza motivatia si le submineaza sentimentul de speranta intr-o rezolvare cu succes a situatiei. In esenta, o persoana aflata in criza se confrunta, de fapt, cu doua crize – situatia de criza si o criza a credintei in sine insasi. - Autorii

 

Intervenienta: Povestea ta despre cele prin care ai trecut ma lasa fara suflare. Ai suferit atat de mult: violul, pierderea unui prieten si, asa cum o vezi tu, pierderea libertatii. Cred ca si sa tii toate astea in tine trebuie sa fi fost extrem de greu pentru tine.

Jasmine: Da, pai, cum zicea tata, inghite, esti fata mare.

Intervenienta: Acum un minut ziceai ceva despre renuntare. Spune-mi ce inseamna asta. Nu vreau sa presupun eu ceva, Jasmine, dar din modul cum arati si cum suna glasul tau, ma intreb daca nu cumva te-ai gandit sa-ti faci rau. – Autorii

 

 

Cuprins

Prefata: Sa supravietuim si sa crestem

Privire generala asupra cartii

Scurta descriere a capitolelor

 

 

Capitolul 1: Rezilienta si transcendenta: cum sa supravietuiesti unei crize si sa te dezvolti in viata

Lucrul cu oamenii aflati in criza

Prima reactie

Rolul de intervenient in criza

Evolutia conceptelor pentru intelegerea crizei: conceptele de criza si de urgenta

Rezilienta

De la supravietuire la evolutie

BASICS pentru crize si urgente

Cum folosim LUV cu persoanele aflate in criza

Utilizati intrebarile de cautare a supravietuitorului

 

 

Capitolul 2: Rezolutia crizei: Procesul de schimbare

Cum se intampla, de fapt, schimbarea

Criza, haos si complexitate

Gramezi de nisip si creativitate

Rezolutie versus solutie in situatia de criza

Mai mult decat restaurarea echilibrului

Procesul de rezolutie a crizei

Gaseste poneiul

Reflectarea rezolutiei

Folositi intrebarile de „trecere mai departe“

 

 

Capitolul 3: Stabilirea contactului: Puterea conectarii

Suportul social

De ce ne ajutam unii pe altii?

Cum ne atasam de alti oameni

Cum ne dezvoltam empatia

Raportul (alianta)

Factori comuni

Formarea legaturii

Stabilirea contactului prin telefon

Folosirea internetului pentru stabilirea contactului

Acordarea de servicii pe teren

A fi alaturi de o persoana aflata in criza

Utilizarea intrebarilor de conectare si a deschiderilor pentru gasirea resurselor

Interludiul de incurajare

 

 

Capitolul 4: Gasirea sensului: Transformarea povestii de criza intr‑o poveste de supravietuire

Criza si lumea presupunerilor

Criza si sens

Amintiri vii

Povestirea evenimentului crizei

Semnificatia umana

Gasirea sensului povestii

Agonia lui Sisif

Intrarea in povestea de criza a unei persoane

Co-construirea unei povesti de supravietuire

 

 

Capitolul 5: Gestionarea surescitarii emotionale: Promovarea sentimentului de rezolutie

Catharsis si criza

Exprimarea, gestionarea si conferirea unui sens emotiilor

A gandi si a simti

Excitarea emotionala si legea Yerkes-Dodson

Emotii negative in criza

Emotii pozitive

Emotii ale rezolutiei

Teoria „Extinde si construieste“

Empatia cu sens opus

Diminuarea emotiilor de suferinta

Sustinerea emotiilor rezolutiei

Ramanerea in „zona“ rezolutiei

 

 

Capitolul 6: Vizualizarea posibilitatilor: Adaptarea creativa

Optimism si imaginarea posibilitatilor

Etiologia si teleologia in criza

O teorie teleologica

Inclinarea balantei catre iesirea din criza

Indicarea posibilitatilor

Ajutati la identificarea obiectivelor

Puneti intrebari de tipul „cum ar fi daca…“

Scalarea

Oferirea de sugestii si recomandari

Recomandari

Puneti in scris, oferind un mesaj de feedback

 

 

Capitolul 7: Interventia individuala in criza: lucrul unu la unu si prevenirea suicidului

Patologizare versus normalizare

Prevenirea suicidului si promovarea rezilientei

Date demografice. Prezentare generala a riscului de suicid

Factori situationali

Verificarea riscului de suicid si explorarea punctelor forte

Realizarea interventiei in criza

Stabilirea contactului

Co-construirea unei povesti de supravietuire

Gestionarea emotiilor

Facilitati copingul

 

 

Capitolul 8: Interventia in criza cu familii si cupluri: rezolutia cu ajutorul celor apropiati

„Este despre familii“

Reconfigurarea cuplurilor si a familiei

Procesul de evolutie a familiei

Rezilienta familiei

Crearea de semnificatie pentru o familie

Familii deschise, inchise si intamplatoare

Modelul circumplex

Crizele familiale situationale si copingul

Familia, sistem adaptativ complex

Un cuvant (sau cateva) despre atractori

Familiile ca structuri disipative

Interventia in criza cu familia

Punerea in legatura a membrilor familiei

Co-creati povestea de supravietuire a familiei

Gestionarea emotiilor familiei

Facilitarea copingului familiei

Feedbackul adresat familiei

 

 

Capitolul 9: Interventia in criza cu grupurile: sa ne unim fortele pentru rezolutie

Grupuri aflate in criza

Eficienta si eficacitatea grupurilor

Abordarile traditionale de tip descarcare

Strategii actuale pentru interventia in criza in cazul grupurilor

Promovarea rezilientei si a rezolutiei in grup

Crearea conexiunii intre oamenii aflati in criza

Co-crearea povestii de supravietuire colectiva

Gestionarea emotiilor colective

Facilitarea copingului grupului

Feedbackul adresat grupului

Utilizarea retelei de ajutor naturale

Grupuri de sustinere in criza

 

 

Capitolul 10: Interventia in criza in comunitati: dezastre, catastrofe si violenta in masa

Crizele colective

Crize personale si crize comunitare

Dezastre, catastrofe si violenta in masa

Rezilienta supravietuitorilor dezastrelor

Rezilienta comunitatii

Promovarea rezolutiei colective

Cel mai important instrument de interventie

Rolul intervenientului in pregatirea, reactia si recuperarea dupa dezastru

Interventia in criza individuala si de grup

Co-crearea povestii de supravietuire colectiva

Educatia pentru comunitate

Servicii de informare

Servicii de consultanta

Urmarirea evolutiei

Grupuri de suport

Mesaj de multumire

Nr. pagini: 560

Format: 14x20

Anul aparitiei: 2024

Autor: Echterling, Lennis

Editura: Trei

ISBN: 9786064022868

Editia: Brosata

Recenzie Editoriala - Interventia in situatii de criza

Produsul nu are recenzie editoriala deocamdata

Răsfoiește cartea - Interventia in situatii de criza

Livrarea se face din stoc, in 24-48 ore, din depozitul de carte LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri. Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 119 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate Posta Panduri, minim 199 lei cu livrare in Easybox oriunde in tara, minim 149 lei cu livrare prin curier in Bucuresti si minim 199 lei pentru livrarea prin curier, in tara.

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.

Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 4 zile. Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.

Alte cărți de la editura Trei

Editura TREI. Carti de la editura TREI. Editura TREI a aparut la jumatatea deceniului 90, intr-o perioada in care piata editoriala romaneasca de-abia se dezmortea, incercand sa se reabiliteze dupa lunga penurie de carte din perioada comunista. Initiatorii ei, Vasile Dem. Zamfirescu, profesor de psihanaliza la Facultatea de Filosofie si Silviu Dragomir, proaspat absolvent al acestei facultati, veneau dintr-o zona culturala care fusese afectata in modul cel mai grav de ideologie si interdictie. Si-au propus sa publice psihanaliza, un gen de carte aproape inexistent pana in acel moment in Romania. Ideea s-a bucurat de succes, "Biblioteca de psihanaliza" a editurii devenind o autoritate in domeniu si oferind cititorilor romani, in premiera, editii complete ale operelor lui S. Freud si C. G. Jung, mai intai, iar apoi serii de autori fundamentali precum F. Dolto, D. Winnicott, M. Klein etc. Acesta a fost doar inceputul. Pe masura ce s-a extins portofoliul teoretic (psihologie academica, psihologie practica, eseu), s-a dezvoltat si un departament de fictiune, bazandu-se initial pe o selectie de romane cu tenta psihologica, strans legata de specificul editurii, dupa care aria tematica s-a diversificat.
Vă rugăm să aşteptaţi, se încarcă datele ...

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.