Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.
PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI Arata pret
Afla cum poti deveni client PREMIUM.
"Aceasta imitare a ceea ce este considerat ca ar trebui sa fim, naste frica", sustine Krishnamurti. Iar aceste cuvinte ale autorului poarta in sine naturaletea oricarui adevar intrigant. De ce imitam, cum imitam, si, mai ales, ce provoaca in noi aceasta imitare in numele unui ideal, in numele lui acel "cum ar trebui sa fim"? Poate omul sa fie liber in fata unei asemenea conditionari? In definitiv, aceasta este cea mai mare dorinta a oricarei fiintei umane. Educatia este cea care ar trebui sa-i ofere tanarului capacitatea de a percepe esentialul ("ceea ce este"), ar trebui sa-i confere libertatea de a trai intr-o lume pe care s-o creeze el insusi. Insa, in masura in care cresterea saraciei, criza ecologica, izbucnirea a din ce in ce mai multe razboaie sunt realitati ale societatii contemporane, inseamna ca educatia, asa cum este ea perceputa astazi, a dat gres. Krishnamurti propune un nou sistem, non-ierarhic si non-competitiv, in care elevul si profesorul se bazeaza pe comunicare, problematizare si indoiala. Aceste trei activitati ale mintii instituie inteligenta, o facultate a spiritului capabila sa armonizeze cunoasterea, luciditatea critica si refuzul de a accepta orice autoritate. Adresat atat profesorilor cat si elevilor, parintilor si oricarei persoane interesate de educatie, volumul de fata, este, in fapt, o dezbatere amicala intre Krishnamurti si cititor. Fara a avea pretentia sa-i impuna ceva partenerului de discutie, autorul isi sustine "observarea lucida" folosindu-se de toate calitatile maieuticii. Nu este o exagerare. Doua dintre cele trei parti ale cartii sunt prelegeri-dezbatere sustinute de Krishnamurti in fata elevilor si a profesorilor scolilor din Rishi Valley si Rajghat. Cea de-a treia reprezinta o foarte interesanta punere in relatie a educatiei cu viata insasi, alaturare extrem de fireasca din moment ce educatia este cea care ar trebui sa-l pregateasca pe copil pentru caruselul vietii si pe omul matur pentru evitarea conflictului interior deoarece acesta, "proiectat in afara, devine mondial". Cuprins:Cuvant inainte 7PARTEA INTAI: ARTA INVATARII SI VALOAREA VIETII Educatia si sensul vietii 13 Adevarata educatie 20 Intelect, autoritate si inteligenta 51 Educatia si pacea lumii 66 Scoala 80 Parinti si profesori 93 Problema sexuala si casatoria 107 Arta, frumusete si creatie 112PARTEA A DOUA: DESPRE EDUCATIEI. CUVANTARI TINUTE STUDENTILOR 121 Despre educatie 121 Despre mintea religioasa si mintea stiintifica 131 Despre cunoastere si inteligenta 135 Despre libertate si ordine 144 Despre sensibilitate 150 Despre frica 157 Despre violenta 166 Despre faurirea de imagini 174 Despre conduita 183II. CUVANTARI TINUTE PROFESORILOR 191 Despre educatia buna 191 Despre perspectiva larga 201 Despre actiune 208 Despre adevarata negare 215 Despre competitie 223 Despre frica 230 Despre instruire si invatare 239 Despre o minte buna 249 Despre abordarea negativa 257 Despre meditatie si educatie 267 Despre inflorire 273Anul aparitiei: 2008Format: 13X20 cmNr. pagini: 285
Categorie: Stiinte umaniste » Psihologie
Autor: Krishnamurti, Jiddu