Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Cum sa asculti si sa te faci ascultat - Braconnier, Alain

Editura TREI - colectia PSIHOLOGIE PRACTICA

Cum sa asculti si sa te faci ascultat

Cum sa asculti si sa te faci ascultat

Apreciere: 5.8/7 (5 voturi)
Editura: TREI
Status: Epuizat

Reducere clienti premium -5% EXTRA REDUCERE PENTRU CLIENTII PREMIUM

Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.

PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI

Afla cum poti deveni client PREMIUM.


Descriere Specificatii

Descriere - Cum sa asculti si sa te faci ascultat

"Ma asculti, ma mai auzi?" De la interpelare la somare, aceasta intrebare se iveste in nenumarate situatii personale, familiale sau sociale. Desi suntem mari consumatori de informatii si comunicare virtuala, tot mai des simtim ca nu suntem ascultati, ca nu suntem luati in seama. In aceasta carte, celebrul psihoterapeut francez Alain Braconnier pleaca de la o serie de exemple ce tin de educarea copiilor, de viata de cuplu sau de intalnirile profesionale, pentru a ne arata cum putem sa invatam sa-i ascultam pe ceilalti, dar si cum sa ne gasim indrazneala si atitudinea potrivite pentru a ne face auziti. Cititorul se va putea initia mai intai in arta tacerii receptive si atente, dupa care va afla cum sa vorbeasca intr-un mod asertiv si captivant, dar si cum sa suscite empatia celuilalt si sa gaseasca vorbele juste si clare, care pot sa il "atinga" pe conlocutor.

Alain Braconnier este psihiatru, psihanalist francez si consultant la Spitalul Universitar "Pitie-Salpetriere" din Paris. Dintre cartile sale, la Editura Trei au mai fost traduse: Optimismul inteligent, Cum sa fii o mama buna pentru fiul tau si Cum sa fii un tata bun pentru fiica ta.


Cuprins

Introducere

Ne priveste pe toti?
Uman, prea uman
O problema actuala
De unde se poate incepe?
O melodie din cinci note
Beneficiile ascultarii veritabile


PRIMA PARTE: ,,Nu ma asculta nimeni!"

CAPITOLUL 1: Parinti si copii:parintii lui Victor sunt epuizati
CAPITOLUL 2: In cuplu: Manon descopera necunoscutul din celalalt
CAPITOLUL 3: La serviciu: Francis cere sa-i fie recunoscuta munca
CAPITOLUL 4: Adultii si parintii lor: Clementine se intreaba daca mamei ii pasa de ea

PARTEA A DOUA: Cu cine am de-a face?

CAPITOLUL 5: Sa stim cui ne adresam
Problemele interlocutorului
Reperarea starilor sale sufletesti
Sa luam in considerare sensibilitatea interlocutorului


CAPITOLUL 6: Sa intelegem ce temeri si slabiciuni avem
Esecurile precedente
Punctul de vedere al celorlalti ne influenteaza
Propriile idei a priori
Ma va constrange
Interlocutorul este agresiv
Cum sa nu blocam interlocutorii dificili

CAPITOLUL 7: Semnale de reperat la interlocutor
Vorbeste mereu inainte sa asculte
Nu raspunde la intrebari
Intrerupe constant
Vorbeste mult prea mult
Ii este frica de contactul cu ceilalti
O tot tine pe-a lui
Corpul vorbeste in locul lui

CAPITOLUL 8: De ce nu ma asculta
Cum sa decodam motivele pentru care nu asculta
O face voit sau fara sa-si dea seama?
Vrea sa aiba intotdeauna dreptate
Detine ,,adevarul absolut"
Se gandeste doar la el

CAPITOLUL 9: Se face ca ma asculta
Cum sa-i detectati pe cei care va insala
Nu este deloc atent la ceea ce spun
Incearca sa ma influenteze
Vrea sa ma manipuleze

CAPITOLUL 10: Depasirea propriilor frici
Imi este frica sa cer ceva
O sa-l coplesesc cu problemele mele
Tind sa repet intruna aceleasi lucruri
Mi-e teama sa nu transgresez un tabu
Imi e teama sa ma dezvalui
Este prea destept pentru mine

CAPITOLUL 11: Cum sa gasim interlocutorul potrivit
Ca o ,,mama suficient de buna"
Cele sapte comportamente ale bunului interlocutor
Cele sapte atitudini specifice bunului interlocutor

PARTEA A TREIA: O melodie din cinci note, pentru a ne face auziti

CAPITOLUL 12: Decat s-alergi, e mult mai bine sa pleci la drum cand se cuvine!

Ce vreau sa spun, cum vreau sa spun
Cum sa ne pregatim ca sa nu fim dezamagiti
Inventarierea motivatiilor si pregatirea argumentelor
Emotiile se transmit
In ce stare de spirit sa cautam sa fim ascultati?
Dinamica exprimarii emotiilor
Alegerea momentului potrivit
Importanta contextului
Prea mult ,,vacarm"!
Chestiunea specifica a timpului
Este de dorit propunerea unui ,,cadru"
Sa apelam la un tert pentru a ne face intelesi
Crearea unui ,,joc de rol"
Ascultarea de catre un specialist

CAPITOLUL 13: Decat sa tipi e mult mai bine sa vorbesti fara teama!
Increderea in propria persoana
Sa nu ne resemnam
Sa nu-l consideram pe celalalt o amenintare
Sa nu ne fie teama ca suntem judecati
Sa fim autentici
Sa stim sa cautam beneficiile
Sa ne aratam multumirea
Sa indraznim sa ne exprimam
Sa indraznim sa intrerupem interlocutorul
Sa indraznim sa cerem rabdare interlocutorului nerabdator
Sa indraznim sa exprimam mesaje care sunt dificil de inteles

CAPITOLUL 14: Sa cautam spontaneitatea in discutie
Fiecare gandeste in felul sau
Importanta si rolul imaginarului
Cum sa recunoastem intentia celuilalt
Nu gandim cu aceeasi viteza
Sa fim ascultati nu inseamna ca suntem intelesi
Sa exprimam franc ce asteptam de la celalalt
Sustinere
Clarificare
Confruntare
Intelegere
Cum sa ne ascultam pe noi insine: ,,Deschideti bine urechile"
Arta ascultarii
Ascultarea pentru toti

Sa ascultam ceea ce se spune
Sa ascultam ceea ce gandeste celalalt si cuvintele
pe care le alege
Sa ascultam ceea ce celalalt spune, dar nu crede
Sa ascultam ceea ce spune celalalt, dar nu stie neaparat cum sa spuna
Sa ascultam ceea ce nu se spune
Sa ascultam ceea ce are celalalt de spus, dar nu spune prea clar
Pentru o exprimare mai libera
Ascultarea virtuala din ziua de azi


CAPITOLUL 15: Sa ne exprimam bine ca sa fim convingatori
Limbajul este bogat si complex
Sa vorbim clar si simplu
Sa fim coerenti
Sa cautam cuvintele potrivite
Sa gasim cuvintele care sensibilizeaza
Sa folosim metaforele
De ce n-am scrie sau desena?

CAPITOLUL 16: Starnirea interesului celuilalt
,,Seductia originara"
Cautarea empatiei
Seductia buna

PARTEA A PATRA: Ma simt bine pentru ca sunt ascultat si inteles


CAPITOLUL 17: Beneficiile personale
Sa capatam mai multa incredere
Vorbitul ne permite sa convingem
Ascultarea este eliberatoare
Catharsisul
Descoperirea puterii cuvintelor
Incredintarea secretelor
Ascultarea este terapeutica
Atunci cand vorbim despre suferinta proprie
Ascultarea de catre profesionistii din sanatate

CAPITOLUL 18: Binefacerile comunicarii veritabile
Comunicarea dezvolta autonomia
Comunicarea creeaza legaturi noi
Comunicarea atenueaza problemele

CAPITOLUL 19: Daca suntem ascultati, ne ascultam mai bine pe noi insine
O scurta recapitulare
Cinci principii generale
Cum sa fim ascultati, in zece lectii
1. Sa ne punem cinci intrebari concrete
2. Cinci tactici pentru a ne face intelesi
3. Sa fim coerenti
4. Sa ne descatusam vorbirea 1
5. Indiciile care arata ca un interlocutor asculta, dar nu intelege
6. Cele sapte comportamente ale bunului interlocutor
7. Cele sapte atitudini specifice bunului interlocutor
8. Sa stim ce dorim
9. Sa cautam modul potrivit de comunicare
10. Sa gasim ,,seductia buna" pentru starnirea interesului celuilalt

Concluzie
Multumiri
De acelasi autor, la editura Odile Jacob si la editura Trei



ISBN: 978-606-40-0652-3
Nr pagini: 192
Format: 130 x 200 mm
Anul aparitiei: 2019

Produsul face parte din colectia PSIHOLOGIE PRACTICA

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Vezi alte carti scrise de Alain Braconnier

Alte carti din colectia PSIHOLOGIE PRACTICA

Alte carti de la editura TREI

Editura TREI. Carti de la editura TREI. Editura TREI a aparut la jumatatea deceniului 90, intr-o perioada in care piata editoriala romaneasca de-abia se dezmortea, incercand sa se reabiliteze dupa lunga penurie de carte din perioada comunista. Initiatorii ei, Vasile Dem. Zamfirescu, profesor de psihanaliza la Facultatea de Filosofie si Silviu Dragomir, proaspat absolvent al acestei facultati, veneau dintr-o zona culturala care fusese afectata in modul cel mai grav de ideologie si interdictie. Si-au propus sa publice psihanaliza, un gen de carte aproape inexistent pana in acel moment in Romania. Ideea s-a bucurat de succes, "Biblioteca de psihanaliza" a editurii devenind o autoritate in domeniu si oferind cititorilor romani, in premiera, editii complete ale operelor lui S. Freud si C. G. Jung, mai intai, iar apoi serii de autori fundamentali precum F. Dolto, D. Winnicott, M. Klein etc. Acesta a fost doar inceputul. Pe masura ce s-a extins portofoliul teoretic (psihologie academica, psihologie practica, eseu), s-a dezvoltat si un departament de fictiune, bazandu-se initial pe o selectie de romane cu tenta psihologica, strans legata de specificul editurii, dupa care aria tematica s-a diversificat.