Descriere - Complex, arhetip, simbol in psihologia lui C.G.Jung
Trei dintre termenii esentiali ai psihologiei analitice – complex, arhetip, simbol, abordati de Jung in diferite studii si articole – sunt reluati intr-o maniera sistematica in cartea de fata. Fenomenologia complexului, deosebirea dintre conceptia lui Jung si Freud, precum si modul in care complexul se manifesta diferit in nevroza si psihoza fac obiectul primului capitol. Natura arhetipului, legatura arhetipului cu instinctul si structura cerebrala sunt tratate in cel de-al doilea capitol.
Distinctia dintre simbol si semn, diferenta dintre Freud si Jung in tratarea lor, simbolurile individuale si cele arhetipale sunt aprofundate in capitolul dedicat simbolului. Dezvoltarile teoretice sunt aplicate in partea a doua a cartii la „visul despre animalul rau" al unei fetite de opt ani, cu sublinierea implicatiilor lor pentru practica psihoterapeutica.
Problema cu care se ocupa aceasta scriere m-a preocupat timp indelungat. Chiar acum se implinesc 50 de ani de cand am realizat, datorita experimentului asociativ, care este rolul jucat de complexe in viata constienta. Cel mai mult m-a impresionat autonomia speciala de care se bucura complexele fata de celelalte continuturi ale constiintei.
Spre deosebire de acestea din urma, care se afla sub controlul vointei, cele dintai fie se impun constiintei, frangand influenta ei inhibitoare, fie se sustrag pe cat de brusc, pe atat de indarjit intentiei ei de a le constrange sa se reproduca. Complexele nu au doar un caracter obsesiv, ci adesea unul de-a dreptul posesiv si se comporta de aceea aidoma cobolzilor, dand nastere la tot felul de acte ratate, de iluzii mnezice si de amagiri ale judecatii — suparatoare, ridicole si perfide. Ele zadarnicesc incercarea de adaptare a constiintei.
C.G. Jung, Prefata (1957)
Cuprins:
Prefata
I. Complex, arhetip, simbol
Introducere
Complex
Grupurile de reprezentari accentuate afectiv din inconstient
Autonomia complexelor
Despre fenomenologia complexului
Deosebirea dintre conceptia lui Jung si cea a lui Freud
Despre cele doua tipuri de complexe
Complexele fac parte din structura de baza a psihicului
Nevroza si psihoza
Arhetip
Despre natura arhetipului
Dezvoltarea istorica a conceptului de arhetip la Jung
Arhetip, instinct si structura cerebrala
Aspectul biologic al arhetipului
Intelegerea realista si cea simbolica
Arhetip si ideea platoniciana
Arhetipurile nu sunt imagini mostenite
Arhetip si „gestalt"
Ierarhia arhetipurilor
Despre inconstientul colectiv
Arhetip si sincronicitate
Arhetip si constiinta
Un exemplu de vis
Simbol
Arhetip si simbol
Ce este un simbol?
Simbol si semn
Simbolul la Freud si Jung
Simbolul ca mijlocitor
Simbolul ca transformator de energie
Simboluri individuale si colective
Eul intre constiinta colectiva si inconstientul colectiv
Simbolurile procesului de individuatie
Capacitatea psihicului de a transforma simbolurile
Rezumat
II. Arhetip si vis
In introducere
Visul despre animalul cel rau
Aspectul dublu al animalului
Dragon si sarpe
Cornul
Sarpele cornut
Strapungere si devorare
Dublul aspect psihologic
Animalele mici
Aburul albastru
Patrul
Unul si patrul
Renasterea
Calatoria noaptea pe mare
Considerente finale
Nr. de pagini: 224
ISBN: 978-606-40-0551-9
Anul aparitiei: 2018
Format: 145 x 205 mm, paperback cu clape
Produsul face parte din colectia MISTERELE INCONSTIENTULUI COLECTIV
Răsfoiește cartea - Complex, arhetip, simbol in psihologia lui C.G.Jung
Pentru orice solicitare contactati
departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 4 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.