Complex, arhetip, simbol in psihologia lui C.G.Jung
Completați adresa de email pe care doriți să primiți notificarea
Produs: Complex, arhetip, simbol in psihologia lui C.G.Jung
Descriere - Complex, arhetip, simbol in psihologia lui C.G.Jung
Trei dintre termenii esentiali ai psihologiei analitice – complex, arhetip, simbol, abordati de Jung in diferite studii si articole – sunt reluati intr-o maniera sistematica in cartea de fata. Fenomenologia complexului, deosebirea dintre conceptia lui Jung si Freud, precum si modul in care complexul se manifesta diferit in nevroza si psihoza fac obiectul primului capitol. Natura arhetipului, legatura arhetipului cu instinctul si structura cerebrala sunt tratate in cel de-al doilea capitol.
Distinctia dintre simbol si semn, diferenta dintre Freud si Jung in tratarea lor, simbolurile individuale si cele arhetipale sunt aprofundate in capitolul dedicat simbolului. Dezvoltarile teoretice sunt aplicate in partea a doua a cartii la „visul despre animalul rau" al unei fetite de opt ani, cu sublinierea implicatiilor lor pentru practica psihoterapeutica.
Problema cu care se ocupa aceasta scriere m-a preocupat timp indelungat. Chiar acum se implinesc 50 de ani de cand am realizat, datorita experimentului asociativ, care este rolul jucat de complexe in viata constienta. Cel mai mult m-a impresionat autonomia speciala de care se bucura complexele fata de celelalte continuturi ale constiintei.
Spre deosebire de acestea din urma, care se afla sub controlul vointei, cele dintai fie se impun constiintei, frangand influenta ei inhibitoare, fie se sustrag pe cat de brusc, pe atat de indarjit intentiei ei de a le constrange sa se reproduca. Complexele nu au doar un caracter obsesiv, ci adesea unul de-a dreptul posesiv si se comporta de aceea aidoma cobolzilor, dand nastere la tot felul de acte ratate, de iluzii mnezice si de amagiri ale judecatii — suparatoare, ridicole si perfide. Ele zadarnicesc incercarea de adaptare a constiintei. C.G. Jung, Prefata (1957)
Cuprins:
Prefata
I. Complex, arhetip, simbol Introducere Complex Grupurile de reprezentari accentuate afectiv din inconstient Autonomia complexelor Despre fenomenologia complexului Deosebirea dintre conceptia lui Jung si cea a lui Freud Despre cele doua tipuri de complexe Complexele fac parte din structura de baza a psihicului Nevroza si psihoza Arhetip Despre natura arhetipului Dezvoltarea istorica a conceptului de arhetip la Jung Arhetip, instinct si structura cerebrala Aspectul biologic al arhetipului Intelegerea realista si cea simbolica Arhetip si ideea platoniciana Arhetipurile nu sunt imagini mostenite Arhetip si „gestalt" Ierarhia arhetipurilor Despre inconstientul colectiv Arhetip si sincronicitate Arhetip si constiinta Un exemplu de vis Simbol Arhetip si simbol Ce este un simbol? Simbol si semn Simbolul la Freud si Jung Simbolul ca mijlocitor Simbolul ca transformator de energie Simboluri individuale si colective Eul intre constiinta colectiva si inconstientul colectiv Simbolurile procesului de individuatie Capacitatea psihicului de a transforma simbolurile Rezumat
II. Arhetip si vis In introducere Visul despre animalul cel rau Aspectul dublu al animalului Dragon si sarpe Cornul Sarpele cornut Strapungere si devorare Dublul aspect psihologic Animalele mici Aburul albastru Patrul Unul si patrul Renasterea Calatoria noaptea pe mare Considerente finale
Nr. de pagini: 224 ISBN: 978-606-40-0551-9 Anul aparitiei: 2018 Format: 145 x 205 mm, paperback cu clape
Produsul face parte din colectia MISTERELE INCONSTIENTULUI COLECTIV
Răsfoiește cartea - Complex, arhetip, simbol in psihologia lui C.G.Jung
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 6 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.
Editura TREI. Carti de la editura TREI.
Editura TREI a aparut la jumatatea deceniului 90, intr-o perioada in care piata editoriala romaneasca de-abia se dezmortea, incercand sa se reabiliteze dupa lunga penurie de carte din perioada comunista.
Initiatorii ei, Vasile Dem. Zamfirescu, profesor de psihanaliza la Facultatea de Filosofie si Silviu Dragomir, proaspat absolvent al acestei facultati, veneau dintr-o zona culturala care fusese afectata in modul cel mai grav de ideologie si interdictie. Si-au propus sa publice psihanaliza, un gen de carte aproape inexistent pana in acel moment in Romania. Ideea s-a bucurat de succes, "Biblioteca de psihanaliza" a editurii devenind o autoritate in domeniu si oferind cititorilor romani, in premiera, editii complete ale operelor lui S. Freud si C. G. Jung, mai intai, iar apoi serii de autori fundamentali precum F. Dolto, D. Winnicott, M. Klein etc.
Acesta a fost doar inceputul. Pe masura ce s-a extins portofoliul teoretic (psihologie academica, psihologie practica, eseu), s-a dezvoltat si un departament de fictiune, bazandu-se initial pe o selectie de romane cu tenta psihologica, strans legata de specificul editurii, dupa care aria tematica s-a diversificat.
Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.
Am inteles