Descriere - Metodica predarii limbii si literaturii romane. Invatamantul primar
Mutatiile survenite in invatamantul romanesc de dupa 1989, in ideea de integrare europeana si de acces la toate valorile dobandire de lumea occidentala in domeniu, ne obliga Ia restructurari si reexaminari de programe scolare, lucrari metodice adecvate, la o consonanta cu disciplinele de profil din alte tari.
Pentru partea umanista, pedagogia, psihologia si metodica supervizeaza teoretic si unitar principii, reguli si forme specifice de prezentare. Scopul ramane unul singur - modelarea scolarului cat mai aproape de cerintele viitorului si de depistare a dimensiunilor de crestere a personalitatii sale. De felul cum se cunoaste elevul, in toate imprejurarile lui de manifestare, se poate organiza si actul educativ. Oricum, polimorf si continuu.
In asemenea cadre formati ve, rolul invatatorului iese din nou in primplan, fiind chemat sa faca o sinteza intre datele genetice ale copilului, mediul familial, scoala si societate. Ori inceputul unui asemenea studiu este fixat de la gradinita, din perioada preabecedara, urmand ca in clasa 1 sa se fixeze anumite repere care sa fie consolidate pe parcurs, prin sprijin activ si normativ.
In acest sens, dupa lectura integrala a capitolelor din aceasta carte, redactata de colegii din invatarnantul primar, am acceptat coordonarea de fata, observand forta dinamica a alternantei teoriei cu exemplele practice ce se vehiculeaza astazi.
Am constatat cu placuta surpriza ca "artileria grea" a invatarii limbii romane, a citirii literaturii, atat de diverse, se afla tot aici, in clasele primare, si mai ales, in clasa 1. Tarziu mi-am explicat prin legaturile mele stranse cu liceenii si studentii (filologi sau teologi) de ce este foarte greu (uneori imposibil) sa le mai inlatur unora dintre ei anumite carente de lectura, dar si de scris. De caligrafie nu mai vorbim, pentru ca in clasele pri primare, privindu-se ei insisi in oglinda retrovizoare a timpului, n-au aderat la eforturile invatatorilor, multumindu-se cu acel minim set de deprinderi si cunostinte care le-au asigurat media confortabila a comunicarii.
Metodica de fata tinand mereu in atentie Noul Curriculum National, ca si achizitiile stiintifice din multele metodici aparute dupa anul 2000, se doreste mai apropiata, mai colegiala de toti invatatorii din tara - fie ca sunt ia inceput de cariera didactica, fie ca au deja experienta la catedra. Colegii mei doresc, ca studiile lor cu larg grad de aplicabilitate, sa vina in ajutorul dascalilor din mediul rural, unde semnele unui invatamant modern prin reforma preconizata, speram si sustinuta!, cauta sa mai intarzie ori sa fie prea putin evidenta.
Coordonator: Alexandru Gheorghe
Autori: Maria Naproiu, Melania Sarbu, Aurel Popa
Anul aparitiei: 2011
Nr. pagini: 348
Pentru a vedea fragmente din carte dati click pe imaginea de mai jos: