Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.
PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI Arata pret
Afla cum poti deveni client PREMIUM.
CUPRINS Prefata Dezvoltarea motricitatii la copii 1.1. Principiile dezvoltarii neuromotorii 1.2. Nivelele de dezvoltare a motricitatii 1.3. Dezvoltarea pattern-urilor locomotoriiElemente ale sistemului neuromotor 2.1. Stabilitate si control postural 2.2. Mobilitatea 2.3. Rolul reflexelor in aprecierea nivelului de dezvoltare neuromotorie 2.4. Echilibru, coordonare si control motor 2.5. Tonusul muscular 2.6. Senzatiile kinestezice si proprioceptive 2.7. Formarea deprinderi lor motrice 2.8 Deprinderi de autoingrijireMetode de interventie prin miscare 3.1. Metoda Bobath 3.2. Pedagogia conductiva 3.3. Kinetoterapia 3.4. Psihomotricitatea 3.5. Metoda Montessori 3.6. Programul Sherborne si analiza miscarii 3.7. Jocurile motrice 3.8. Jongleria, o arta a miscarii 55 Activitatile de joc la copii.. 58 4.1. Teorii ale jocului 4.2. Clasificarea jocurilor 4.3. Abordarea psihopedagogica a jocului 4.4. Valentele formative si corectiv-compensatorii ale jocului in prezenta deficitului neuromotor 4.5. Caracteristicile jocului in procesul educativ-interventional Modele de interventie neuromotorie 5.1 Program de educatie neuromotorie 5.2. Tehnici kinetoterapeutice . 5.3. Programe de exercitii pentru corectarea aliniamentului corpului 5.4. Elemente practice ale Pedagogiei Conductive 5.5. Exercitii pentru cresterea coordonarii si a deprinderilor motrice fine 5 .6. Exercitii din programul Sherbome 5.7. Exercitii fizice introduse in jocuri 5.8. Variante si exercitii din jonglerie 6. Educatia psihomotorie 6.1. Taxonomia interventiilor psihomotorii 6121 Program de interventie psihomotorie 6.3. Modele de interventie in educatia psihomotorie Limbajul. Tehnici de comunicare si de educare a controlului oro-facial. 7.1. Nivelele de dezvoltare a limbajului 7.2. Particularitatile verbale la copii i cu deficiente neuromotorii 7.3. Tulburarile de vorbire 7.4. Modele de lucru in terapia verbala 7.5. Sistemul de comunicare Bliss in sindromul de nedezvoltare al vorbirii 7.6. Tehnici de alimentare 7.7. T ehnici de igiena orala Deficientele neuromotorii 182 6.1. Lncefalopatia infantila sechelara 8.2. Fiziopatologie 8.3. Etiologia 8.4. Incidenta 8.5 . Formele clinice ale EIS 8.6. Tulburari asociate deficientei neuromotorii 8.7. Impactul defi.cicntei neuromotorii asupra dezvoltarii cognitive si a formarii relatiilor sociale ale copilului Achizitiile motrice la copiii cu deficiente neuromotorii 9.1. Studiul longitudinal 9.2. Rezultatele studiului ConcluzH Sfaturi p r acttce perrtr u tinerii speclalisri Bibliografie Anexa PREFATAEducatia neuromotorie ofera premisele dezvoltarii complexe ale copilului, prin interventii de specialitate ce vizeaza conduitele motorii, prin activitati de joc practicate impreuna cu el, facilitandu-i integrarea permanenta a activitatii motorii in celelalte structuri: psihomotrice si cognitive.Cum se dezvolta motricitatea la copii, in ce ritm se fac achizitiile pattern urilor motorii, care este rolul jocului in viata copilului, ce implica interventia psi homotorie, in ce mod se schimba aspectele neuromotorii si afectiv-cognitive in prezenta unei deficiente? Incercand sa raspund la aceste intrebari, am pastrat din prima editie programul de educare neuromotorie cu metode si modele de inteventie neuromotorie, explicate atat specialistilor din domeniile psihopedagogi ei si kinetoterapiei, cat si persoanelor nespecializate - parintilor - intr-un limbaj accesibil tuturor.Venind in intampinare a tinerilor specialisti ce se pregatesc in domeniile mai sus amintite, am imbogatit prezenta editie cu Programul de educare psihomotorie structurat pe etape ce contin si modele de interventie; ulterior am adaugat un sub capitol dedicat dezvoltarii limbajului si a corectarii tulburarilor de vorbire la copii prin modele specifice de interventie logopedica.In plus, prezenta editie mai cuprinde un program de exercitii ce vizeaza ame liorarea atitudinilor deficitare de statica vertebrala la copii (cifoza si scolioza), dar si o procedura speciala de joc motric: jongleria.Pe parcursul acestei lucrari sunt abordate teorii, principii de dezvoltare, com ponente ale sistemului neuromotor, dar si modalitati de interventie: metode, teh nici, activitati de joc, programe de exercitii ce vizeaza dezvoltarea neuromotorie, psihomotorie, a limbajului si comunicarii, dezvoltarea deprinderi lor cotidiene.Educatia neuromotorie abordeaza intreaga conduita motorie a copilului pas cu pas, urmarind includerea pattern-uri lor motorii invatate in structurile psihomotorii.Kinetoterapia si terapia ocupationala includ tehnici specifice de interventie neuromotorie, exercitii fizice terapeutice de stimulare si corectare a comportamen-telor motorii, formarea si integrarea deprinderilor cotidiene, contribuind la dezvol tarea psihosociala a copiilor.Psihomotricitatea este acel domeniul al psihopedagogiei care integreaza si conjuga elemente motrice si psihice prin participarea diferitelor procese psihice si functii motrice, ce asigura executia adecvata a raspunsurilor psihomotorii la situa tiile-stimul din mediul inconjurator si a integrarii progresive a acestora in structuri le cognitive.Tulburarile de dezvoltare motorie se repercuteaza asupra celorlalte planuri de dezvoltare, influentandu-se reciproc. Mai mult decat atat, la baza oricarei interven tii psihopedagogice, trebuie sa tinem cont de aceste aspecte deficitare, iar progra mul de interventie trebuie sa vizeze includerea motricitatii si psihomotricatatii in toate celelalte arii de dezvoltare neuropsihica. Deprinderile implicate in activitatile cotidiene de autoingrijire (hranire, imbracare, igiena), de locomotie (deplasarea independenta la scoala sau pentru alte interese cotidiene) si, de asemenea, limbajul si implicit comunicarea sunt afectate la copilul cu deficienta neuromotorie.Fara o dezvoltare adecvata neuromotorie multe din achizitiile scolare se fac cu dificultate sau nu se fac deloc. Disgrafia si dislexia apar in cele mai multe cazuri cauzate de lipsa controlului postural, incoordonarea vizuo-manuaIa, lipsa de selec tivitatc a activitatii musculare. Pedagogia alternativa Montessori pretinde ca edu catia motorie face parte din insasi viata copiilor. legand-o de activitatile practice de fiecare zi si de organizarea jocurilor la copii.Acest manual propune studentilor de la kinetoterapie si psihopedagogie speci ala consolidarea cunostintelor despre dezvoltarea neuromotorie a copilului, iar odata ce-si incep activitatea profesionala. se pot inspira din tehnicile de interventie descrise. alegand acele modele de lucru ce se pliaza cel mai bine pe aspectele for marii si dezvoltarii copilului cu care lucreaza la cabinet.Descrierea si ilustrarea exercitiilor ii ajuta pe parinti sa inteleaga tulburarile de dezvoltare neuromotorie ale copilului lor si pot pune in practica acasa acele exerci tii ce faciliteaza recuperarea copilului.Metodele si tehnicile ce se Incadreaza in programul de educare a copilului vi zeaza o abordare complexa: motorie si psihornotorie rin exercitii specifice, socio-afectiva prin activitatile de joc. a terapiei limbajului si a terapiei ocupationa le pentru a realiza dezvoltarea optima i pentru o integrarea psihosociala eficienta.AutoareaAnul aparitiei: 2012Nr. pagini: 224
Categorie: Stiinte umaniste » Pedagogie
Autor: Barbu, Gabriela Petrut