Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.
 
 

Psihologia Educatiei pentru domeniul artelor plastice - Petcu, Marioara

Editura ALBASTRA

-22.75 Lei
Psihologia Educatiei pentru domeniul artelor plastice

Cartea face parte din campania

Transport la 4.9 lei la Pachetomat si Easybox pentru comenzi de minim 59 de lei

Campania este valabila in perioada 14/11/2024 - 14/11/2024 in limita stocului disponibil. vezi alte carti din campanie

Psihologia Educatiei pentru domeniul artelor plastice

Apreciere: 3.9/7 (44 voturi)
Editura: ALBASTRA
Categoria: Stiinte umaniste » Arta

Reducere clienti premium -5% EXTRA REDUCERE PENTRU CLIENTII PREMIUM

Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.

PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI

Afla cum poti deveni client PREMIUM.


PRP:65,00 LeiAcesta este pretul recomandat de producator/ pretul de coperta. Pretul de vanzare este afisat mai jos
42,25 Lei
Diferența: 22.75 Lei

Descriere Specificatii

Descriere - Psihologia Educatiei pentru domeniul artelor plastice

In devenirea creatoare a tinerilor, in cadrele proteguitoare si totodata stimulator modelatoare ale educatiei, interventiile formative se centreaza pe langa acumularile de experienta, pe perfectionarea valentelor creatoare, in respectul pentru personalitatea si identitatea mobila a lor. Lumea artei, unde se construiesc si se modeleaza talente, are ca unul din importantii vectori ai structurarii sale implicarea valorica profund competitiva. Competitia, cu toate determinarile sale, o regasim la Eul artistic constituit in talent, dar si in germenele din Eul in formare, o intalnim in exigentele pe care artistul si le construieste in propriile proiectii aspirationale. Si este firesc intr-o asemenea profunda raportare valorica si competitiva, sa se modeleze prin atitudini, perseverenta si multa motivatie pozitiva, realizari si competente artistice, reale talente.


Cuprins :


1. DIMENSIUNI ALE PSIHOLOGIEI EDUCATIEI

1.1. Obiectul si importanta psihologiei educatiei

1.2. Interactiunea ereditate - mediu - educatie

1.2.1. Influenta factorilor ereditari

1.2.2. Influenta factorilor de mediu

1.2.3. Influenta educatiei

1.2.4. Importata educatiei estetice in domeniul artelor plastice

 

2. METODE DE CUNOASTERE A ELEVILOR
2.1. Directii si stadii de dezvoltare ale metodologiei didactice

2.1.1. Caracterul deschis si dinamic al metodologiei

2.1.2. Diversificarea metodologiei didactice

2.1.3. Amplificarea contributiei metodelor la formarea personalitatii elevilor

2.1.4. Accentuarea caracterului practic aplicativ al activitatilor scolare

2.1.5. Reevaluarea "metodelor traditionale”

2.2. Clasificari in metodologia didactica

2.3. Tipuri de metode de cunoastere a elevilor si aplicarea lor in domeniul artelor plastice

2.3.1. Observatia

2.3.2. Convorbirea

2.3.3. Experimentul

2.3.4. Chestionarul

2.3.5. Metoda analizei produselor activitatii

2.3.5.1. Portofoliul

2.3.5.2. Metoda autoevaluarii

2.3.6. Metoda analizei de caz

2.3.7. Metoda testelor

2.3.8. Metoda sociometrica

2.3.9. Fisa psihopedagogica

 

3. DIMENSIUNI PSIHOLOGICE ALE INVATARII IN ACTUL EDUCATIONAL

3.1. Teorii ale invatarii

3.2. Modelul interactionist al invatarii

3.2.1. Etapa activitatii motivationale si a pregatirii pentru invatare

3.2.2. Scopul invatarii

3.2.3. Modelul acceptor si parametrii de control

3.2.4. Planul de actiune

3.2.5. Invatarea propriu-zisa

3.2.6. Aferentatii inverse si de autocontrol

3.3. Formele invatarii

3.4. Comunicarea didactica

3.4.1. Caracteristicile comunicarii didactice

3.4.1.1. Dimensiunea explicativa a discursului didactic

3.4.1.2. Structurarea comunicarii didactice

3.4.1.3. Rolul activ al profesorului

3.4.1.4. Pericolul transferarii autoritatii de statut

3.4.1.5. Combinarea formelor orale si scrise

3.4.1.6. Personalizarea comunicarii

3.4.2. Retroactiuni ale comunicarii didactice

 

4. MECANISMELE MOTIVATIONALE DE ENERGIZARE SI DIRECTIONARE A COMPORTAMENTULUI

4.1. Natura motivelor conduitei umane

4.2. Tipuri de motivatie

4.2.1. Motivatia cognitiva a elevului

4.2.1.1. Curiozitatea epistemica

4.2.1.2. Disonanta cognitiva

4.2.2. Motivele actiunii personale

4.2.2.1. Atribuirea

4.2.2.2. Locul controlului (locus of control)

4.2.2.3. Constiinta propriei eficiente

4.2.2.4. Tendinte de aparare – frica

4.2.3. Motivele afilierii

4.2.3.1. Motivatia erotica

4.2.3.2. Agresivitatea

4.2.3.2.1. Determinante cauzale ale agresivitatii la elevi

4.2.3.2.2. Unele cai de reducere a agresivitatii la tineri

4.2.3.3. Conflictele

4.2.3.4. Frustrarea

4.2.3.5. Mecanismele de aparare

4.3. Mecanismele trasarii scopurilor-nivel de aspiratie si expectanta

 

5. MECANISMELE PROCESELOR EMOTIONALE CA REACTII DIFERENTIATE IN MANIFESTARI EXPRESIVE, FIZIOLOGICE SI SUBIECTIVE

5.1. Teoriile emotiilor

5.2. Tipuri de emotii

5.3. Conditiile declansarii emotiilor

5.4. Manifestarile emotiei

5.4.1. Manifestari fiziologice

5.4.2. Manifestari comportamentale expresive

5.4.3. Trairea subiectiva in emotie

5.4.4. Stari emotionale pozitive; cunoasterea si cultivarea lor in activitatea didactica

 

6. MECANISMELE PERSONALITATII - VALENTA INTEGRATORE A PSIHICULUI

6.1. Teorii ale personalitatii

6.1.1. Abordarea psihanalitica a personalitatii

6.1.2. Modelul trasaturilor in structurarea personalitatii

6.1.3. Modelul factorial in abordarea personalitatii

6.1.4. Teorii umaniste ale personalitatii

6.1.5. Teoria constructelor personale

6.1.6. Abordarea eclectica a personalitatii

6.2. Inteligenta

6.2.1. Teorii ale inteligentei

6.2.2. Directii de testare a inteligentei

6.3. Temperamentul

6.3.1. Caracterizare generala

6.3.2. Clasificarea temperamentelor

6.3.2.1. Tipologiile morfologice sau bioconstitutionale

6.3.2.2. Tipologiile fiziologice si psihofiziologice

6.3.2.3. Tipologiile psihologice

6.4. Metode de diagnoza personalitatii

6.4.1. Metode prestiintifice de diagnoza personalitatii

6.4.1.1. Astrologia             

6.4.1.2. Tehnica bioritmurilor

6.4.1.3. Chiromantia

6.4.1.4. Frenologia

6.4.2. Tehnici de psiho-diagnoza structurii si dinamicii socio-afective a personalitatii

6.4.2.1. Testul Rorschach

6.4.2.2. Testul Holtzman

6.4.2.3. Testul de personalitate Cattel (16P.F.)

6.4.2.4. Inventarul de personalitate Eysenck (E.P.I)

6.4.2.5. Testul de perceptie tematica (T.A.T)

 

7. IMAGINATIA SI CREATIVITATEA. IMPULSIONAREA CREATIVITATII IN INVATAMANTUL ARTELOR PLASTICE

7.1. Caracteristicile creativitatii

7.2. Rolul si factorii creativitatii

7.3. Fazele procesului de creatie

7.4. Procedee imaginative

7.5. Premisele comportamentului creativ

7.5.1. Factori stimulativi ai creativitatii

7.5.1.1. Securitatea  psihica

7.5.1.2. Libertatea psihica

7.5.2. Factori inhibitivi ai creativitatii

7.5.3. Metode de combatere a blocajelor creative

7.6. Unele complexe ale personalitatii si implicatiile lor in creativitate

7.7. Metode pentru stimularea creativitatii

7.8. Dezvoltarea creativitatii in invatamant

 

8. EDUCATIA COPIILOR SUPRADOTATI

8.1. Determinari ale conceptului de supradotare
8.1.1. Definitia supradotarii

8.1.2. Identificarea copiilor supradotati

8.1.3. Educatia si structura curriculara
8.2. Metodologiile de aplicare a legii privind educatia tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta

8.2.1. Programul ”Gifted Education”

8.2.2. Identificarea tinerilor cu capacitate inalta

8.2.3. Identificarea personalului didactic

8.2.4. Programele de accelerare a activitatii potentialilor copii supradotati

8.2.4.1. Predarea in centrele de gifted education

8.2.4.2. Scoli alternative pentru copii gifted - Programul "enrichment”

8.2.5. Procesul dezvoltarii personale si procesul life long learning

8.2.5.1. Motivatia si antrenarea capacitatii de a atinge scopurile propuse

8.2.5.2. Gandirea creativa divergenta

8.2.5.3. Dezvoltarea emotionala a copiilor gifted

8.2.6. Cercetarea in gifted education

8.2.6.1. Programe de cercetare vizand supradotarea la varste timpurii

8.2.6.2. Programe diferentiate

8.2.6.3. Copiii supradotati cu dificultati de invatare

8.2.5.4. Educatia pentru societate
8.3. Copiii supradotati si dezvoltarea asincrona
8.4. Copii supradotati si mediul socio-familial
8.5. Mituri despre copiii supradotati

 

9. SOCIALIZAREA MORALA SI INTEGRAREA SOCIALA - DEZIDERATE MAJORE ALE EDUCATIEI JUVENILE

9.1. Socializarea morala si integrarea sociala

9.1.1. Caracteristicile socializarii

9.1.2. Factorii de socializare morala in perioada juvenila

9.1.3. Integrarea sociala in educatia juvenila

9.2. Delincveta juvenila - forma a comportamentului deviant

9.3. Disfunctiile constiintei morale si etiologia delincventei juvenile

9.3.1. Semnificatia moralitatii juvenile in actele antisociale ale tinerilor

9.3.2. Tehnici de descifrarea moralitatii tinerilor

9.3.3. Etiologia psihosociala a delincventei juvenile

9.3.3.1. Disfunctionalitati familiale - sursa a delincventei juvenile

9.3.3.2. Influenta inadaptarii scolare asupra delincventei

9.3.3.3. Influenta grupurilor delictogene - factor de delincventa

9.4. Interventii psiho-sociale vizand profilaxia si resocializarea delincventilor minori

9.4.1. Tehnici de predictie a comportamentelor antisociale

9.4.2. Resocializarea delincventilor minori

9.4.2.1. Directii psiho-sociale ale procesului de reeducare

9.4.2.2. Cadrul institutional si directii de resocializare a tinerilor

 

A.  ANEXE - PROBE INTERACTIVE

ANEXA nr. I - Metode si tehnici interactive

 

B.  ANEXE - TESTE DE REACTIVITATE PREPONDERENT RATIONALA SAU AFECTIVA

ANEXA nr. II - Testul proverbelor

ANEXA nr. III - Chestionar de preferinte actionale

 

C.  ANEXE - PROBE DE DESCIFRAREA SI STIMULAREA CREATIVITATII

ANEXA nr. IV  - Testul Torrance de gandire creativa

ANEXA nr. V - Scala de evaluare cu ancore comportamentale a creativitatii - o metoda de interevaluare -

ANEXA nr. VI - Tehnici de stimulare a creativitatii elevilor din invatamantul primar

ANEXA nr. VII - Chestionar de atitudini creative

ANEXA nr. VIII - Stiluri de personalitate creatoare

ANEXA nr. IX - Stimularea gradului de activism

ANEXA nr. X  - Eliminarea obstacolelor

ANEXA nr. XI - Lista cu lucrurile care ne sacaie

ANEXA nr. XII - Reveria creativa

ANEXA nr. XIII - Exercitiu pentru activarea imaginatiei

ANEXA nr. XIV - Creativitatea si controlul mintii

ANEXA nr. XV - Frazele care paralizeaza creativitatea

ANEXA nr. XVI - Devizele omului creativ

ANEXA nr. XVII - Ghid de creativitate artistica

 

D.  ANEXE - EDUCATIA COPIILOR SUPRADOTATI

ANEXA nr. XVIII - Legea Educatiei Tinerilor Supradotati

ANEXA nr. XIX - Chestionar pentru parintii cu copii supradotati

 

E.  ANEXE - PRODUCTII REZULTATE PRIN TEHNICILE  DE STIMULARE A CREATIVITATII

ANEXA nr. XX - Procedee imaginative

ANEXA NR. XXI - Sigla personala

ANEXA NR.XXII - Testul arborelui

ANEXA NR. XXIII - Testul Torrance

ANEXA NR. XXIV - Transpozitii expresive

ANEXA NR. XXV – Transpozitie ”Legenda Cocorilor-Hirosima”

 


Anul aparitiei: 2009
Nr. de pagini: 438

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.


Carti cu subiectul

Alte carti de la editura ALBASTRA

Editura ALBASTRA. Carti de la editura ALBASTRA