Arta, publicitate, branding. Interferente si rupturi - Anamaria Tomiuc

In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Joi, 09.01 - Vineri, 10.01
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

Ajunge: Vineri, 10.01 - Luni, 13.01
In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

Ajunge: Vineri, 10.01 - Luni, 13.01
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 13.90 Lei

Ajunge: Vineri, 10.01 - Luni, 13.01
In Tara - ridicare din Pachetomat

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Vineri, 10.01 - Luni, 13.01
In Tara - livrare la usa

Cost livrare: 13.90 Lei

Ajunge: Luni, 13.01 - Marți, 14.01
In Tara - ridicare din EasyBox

Cost livrare: 13.90 Lei

Ajunge: Vineri, 10.01 - Luni, 13.01
In Tara - livrare la usa

Cost livrare: 13.9 Lei

Ajunge: Luni, 13.01 - Marți, 14.01
In Extern - livrare rapida la usa

Cost livrare:

Ajunge: Marți, 14.01 - Miercuri, 15.01
Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)
Status: În stoc

Timp procesare: 8 zile lucratoare

Comenzile inregistrate in intervalul 23.12.2024, ora 14:00, si 07.01.2025, ora 23:59, perioada de vacanta prilejuita de sarbatoarea Craciunului si a Anului Nou, vor fi procesate incepand cu data de 08.01.2025.

Departamentul Relatii Clienti va fi inchis in intervalul 25.12.2024 - 07.01.2025.

PRP:24,07 Lei
16,85 Lei
Diferența: 7.22 Lei ( -30% )

Descriere - Arta, publicitate, branding. Interferente si rupturi

Carte publicata sub sigla Editurii Eikon.

O confuzie generalizata, raporturi nedeslusite, cauzalitati implicite sau forme indefinite m-au tentat sa interoghez si sa identific la nivel teoretic care sunt formele de interferenta si eventualele rupturi dintre arta, publicitate si fenomenul de branding. 
Demersul de fata porneste de la o serie de interogatii generale: 
Care este raportul publicitatii cu arta? 
Mai vorbim in contemporaneitate despre ,,arte majore si ,,arte minore? 
Este publicitatea o arta aplicata? 
Cum este arta deturnata in publicitate? 
Ce inseamna brandingul in arta si in lumea artei? 
Ce forme de branding apar in arta contemporana? 
lar mecanismele de branding sunt aplicate in arta la fel ca in alte domenii sau este vorba aici despre altceva? 
Mi-am asumat astfel misiunea de a elabora o cercetare interdisciplinara care investigheaza raporturile dintre arta, publicitate si branding printr-un studiu diacronic ce acopera un secol de istorie a artei si a fenomenului publicitar. 
 

Cuprins

INTRODUCERE

I. PERIOADA 1890?1920

1. Arta si publicitate in „La Belle Epoque”

1.1. Afisul ca forma de arta

1.2. Afisistii si estomparea granitelor intre „arta majora”

si „arta minora”

1.2.1. Jules Cheret: afisistul artist

1.2.2. Henri de Toulouse?Lautrec: figura singular sau forma de proto?branding?

1.2.3. Alphonse Mucha: impunerea Art Nouveau

1.2.4. Leonetto Cappiello: teoretizarea publicitatii ca prim moment al autonomizarii publicitatii

1.3. Afisul si democratizarea artei

2. Publicitatea in arta

2.1. Estetica deturnarii si estetica discursivizarii: Cubism, Futurism, Dadaism

2.2. Futurismul: auto?promovare si recunoastere publica

2.3. Promovare si mediatizare: Armory Show New York, 1913

II. PERIOADA 1920?1950

1. Publicitatea si „Les Annees Folles”: stiintifizarea, profesionalizarea si industrializarea publicitatii

6 . Arta, publicitate, branding. Interferente si rupturi

1.1. Societatea de consum si influenta americana asupra publicitatii europene

1.2. Muschetarii si constructia notorietatii marcilor

1.2.1. Cassandre: noul rol al creatorului de afis

1.2.2. Paul Colin: universul spectacolului

1.2.3. Jean Carlu: teoria expresiei grafice a ideii

1.2.4. Charles Loupot: stilizarea marcii

2. Mecanisme publicitare si practici artistice

2.1. Rene Magritte: de la publifilie la publifobie

2.2. Suprarealismul: artisti, teoreticieni, colectionari

2.3. Expozitia ca spectacol – Expozitia Internationala a Suprarealismului, Paris, 1938

2.4. Institutia ca brand in sistemul artistic:

Art of this Century, New York, octombrie 1942?mai 1947

III. PERIOADA 1950?1970

1. Anii de glorie ai publicitatii: institutionalizarea publicitatii

1.1. Publicitatea franceza: internationalizare si diversificare

1.2. Ultimii afisisti si cautarea expresiei simbolice

1.2.1 Raymond Savignac: afisul – scandal vizual

1.2.2. Bernard Villemot: diversitate si creativitate

1.2.3. Rene Gruau: afisul si marcile de lux

1.2.4. Marcel Jacno: afisul – semnal instantaneu

2. Arta si brand

2.1. Pop Art: reflectare a societatii de consum

2.2. Andy Warhol: impunerea artistului ca brand

2.3. Revisiting Pop Art: celebritate si popularitate

2.4. Expozitia ca opera – This is Tomorrow, Whitechapel Gallery, Londra, 1956

2.5. Impunerea figurii artistului sau cultul personalitatii

IV. PERIOADA 1970?2010

1. Publicitatea in contemporaneitate: evolutii si teorii

1.1. Anii ’70: detronarea artei grafice si consacrarea fotografiei in campul publicitar

1.2. Anii ’80?’90: suprematia filmului publicitar si revolutia creativa britanica

1.3. Anii 2000: revolta publicitarilor impotriva publicitatii si intalnirea cu arta contemporana

1.4. Teorii contemporane asupra publicitatii

1.4.1. Publicitatea ca instrument al constructiei identitare in societatea de consum

1.4.2. Publicitatea ca instrument al semnificarii si comunicarii

2. Arta contemporana: integrare in cultura mediatica si spectaculara

2.1. Practici artistice contemporane: apropriere, recuperare si deturnare a publicitatii

2.2. Figurile artistului contemporan: fenomenul de branding

2.3. Young British Artists: senzationalism, mediatizare, branding

CONCLUZII

BIBLIOGRAFIE

Anamaria Tomiuc este conferentiar universitar doctor la Universitatea de Arta si Design din Cluj-Napoca in cadrul Departamentului de Discipline Teoretice si cadru didactic asociat la Departamentul de Comunicare si Relatii Publice al Facultatii de stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii din cadrul Universitatii Babes ­Bolyai Cluj-Napoca, filolog, specialist in comunicare si relatii publice si doctor in arte vizuale. 

Nr. pagini: 254

Anul aparitiei: 2024

Autor: Tomiuc, Anamaria

Editura: Scoala Ardeleana

ISBN: 9786067111712

Livrarea se face din stoc, in 24-48 ore, din depozitul de carte LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri. Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 119 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate Posta Panduri, minim 199 lei cu livrare in Easybox oriunde in tara, minim 149 lei cu livrare prin curier in Bucuresti si minim 199 lei pentru livrarea prin curier, in tara.

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.

Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 4 zile. Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.

Alte cărți de la editura Scoala Ardeleana

Editura Scoala Ardeleana promoveaza cultura scrisa transilvaneana pentru toata Romania si pentru romanii de pretutindeni. Totodata, aduce in capitala Ardealului autori valorosi din celelalte regiuni ale tarii, precum si scriitori importanti ai literaturii universale. Incepand din 2014 si pana in prezent (2020), Editura Scoala Ardeleana a dat tiparului aproape 1.000 de titluri importante pentru cultura romana si universala, incluse in peste 50 de colectii. Editura Scoala Ardeleana se remarca in primul rand prin publicarea de carte din domenii ale stiintelor umaniste: istorie, critica si istorie literara, filosofie, studii culturale, teatrologie, precum si a lucrarilor academice, a tezelor de doctorat si a altor lucrari stiintifice si universitare. Volume semnate de profesori universitari din toata tara fac parte din bibliografia principala a cursurilor universitare si a lucrarilor de doctorat din domeniile aferente, onorand astfel una dintre valentele esentiale ale editarii de carte, cea didactica si instructiv-educativa (Mentionam aici, in special, Colectiile: Carti-Eveniment, Scoala ardeleana de istorie, Istorie contemporana, Istorie universala, Seria de autor Ioan-Aurel Pop, Biblioteca SINTEZA, Scoala ardeleana de critica si istorie literara, Cosbuc 150, Echinox, Scoala ardeleana de filosofie, Scoala ardeleana de arta, Scoala ardeleana de jurnalism, TIFF Cinefil, Scoala ardeleana de teatrologie, Scoala ardeleana de teatru). Portofoliul editorial include titluri importante ale literaturii transilvanene, dar si lucrari de eseistica, teologie, arte vizuale, psihanaliza, spiritualitate, precum si traduceri din literatura straina (franceza, engleza, spaniola, italiana, portugheza, ceha, sarba, maghiara, ebraica, japoneza, rusa), reusind astfel sa acopere o arie larga in domeniul editarii de carte.
Vă rugăm să aşteptaţi, se încarcă datele ...

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.