Descriere - Managementul proiectelor - editia a 2-a
Autori: Carmen Schuster, Mariana Mocanu
Cartea "Managementul proiectelor" - Cale spre cresterea competitivitatii - prezinta o modalitate moderna, mai flexibila, de organizare si conducere a firmelor si, in general a diverselor tipuri de organizatii, avand drept coordonate adaptarea la schimbarile mediului economic si social si implicarea sporita a angajatilor in activitatile desfasurate. Conceptele manageriale clasice, bazate pe structuri ierarhice si reglementari birocratice, nu mai fac fata conditiilor in schimbare, care au loc pe multiple planuri: la nivel social, al dinamicii consumatorilor si concurentei, al evolutiei rapide a tehnologiei informatiei etc. De asemenea, conceptele manageriale de succes din tarile dezvoltate, provenind dintr-un mediu economic, social si cultural distinct, trebuie sa se adapeze la conditiile economice specifice perioadei de tranzitie incare se afla tara noastra. In acest context, trebuie sa se puna accent pe motivare, pe implicarea personala a angajatilor si asumarea raspunderii individuale. Managementul proiectelor, ca parte a unui concept modern de management organizational, poate fi un prim pas spre afirmarea angajatilor in spiritul cooperarii si deschiderii spre nou.
Cartea de fata isi propune sa introduca un concept managerial si o metoda de lucru moderna, care sa vina in sprijinul acestui proces de transformare - managementul proiectelor. Un ansamblu de actiuni avand un obiectiv bine definit, buget si timp de derulare limitate si un caracter de nnicitate sau noutate constituie un proiect. in intreprinderi si institutii apar o multitudine de situatii unde exista necesitatea rezolvarii unei sarcini manageriale printr-o forma de organizare distincta, de proiect: lansarea de noi produse, introducerea de noi procedee sau sisteme, reorganizare,restructurare etc.
Derularea unui proiect impune cerinte complexe echipei de proiect in general si conducatorului de proiect - managerului de proiect - in special. Nu mai este suficient ca acesta sa stapaneasca bine procesele care se desfasoara in firma, el trebuie sa aiba abilitatea de a-si eficientiza munca prin folosirea tehnicilor si instrumentelor moderne ale managementului si comunicarii, tinand cont si de faptul ca se impune, in conditiile actuale, si colaborarea intre specialisti, nu numai specializarea stricta a acestora. Obtinerea unor rezultate performante se bazeaza in primul rand pe factorul uman, pe aptitudinile conducatorului de proiect si ale echipei. Oamenii raman cheia succesului unui proiect. Angajamentul lor pentru o idee, motivatia de a lucra in echipa si de a obtine rezultate de inalta performanta, deschiderea spre nou, perseverenta si rabdarea de a trece peste situatiile dificile, interesul pentru dezvoltarea profesionala sunt numai citeva calitati indispensabile pentru munca de proiect.
ISBN: 973-655-760-X
Nr. pagini: 256
Data aparitiei: 2005-08-05
Pentru orice solicitare contactati
departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 3 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.