Descriere - Management comparat. Tendinte si provocari postmoderne
In ce masura se poate discuta despre „Euromanagement”, respectiv despre un „model comun” de management practicat de firmele ce isi desfasoara activitatea in Uniunea Europeana? Acest lucru nu reprezinta un demers hazardat doar in masura in care firmele europene, indiferent de tara lor de origine, sunt animate de un ansamblu de valori si preocupari de acelasi gen. De asemenea, reflectiile pe aceasta tema sunt incurajate de faptul ca, in prezent, asistam la un proces de disolutie implacabila, insa deloc lineara si uniforma, a modelelor nationale de intreprindere si de management. Motorul acestui proces il constituie ascensiunea companiilor multinationale ca jucatori de prim-rang in noul context economico-politic european si mondial. Ce model de management caracterizeaza, de exemplu, o firma inregistrata in Franta, cu actionariat din mai multe tari, inclusiv din Orientul Mijlociu, cu o echipa manageriala la fel de multietnica, care isi desfasoara activitatea in Romania folosind forta de munca romaneasca, pentru clienti din cateva zeci de tari din toata Uniunea Europeana, dar si multe din afara acesteia? Este un management francez, britanic sau poate german, sau poate de inspiratie culturala araba, sau, de ce nu, un management cu „accente” romanesti? Raspunsul la aceasta intrebare este foarte greu de formulat. La drept vorbind, consideram ca nici nu prea conteaza „culoarea” nationala, daca poate fi in general identificata una, a managementului companiilor din aceasta categorie. Ceea ce conteaza cu adevarat este capacitatea firmelor europene de a face fata unor provocari nemaiintalnite pana acum. Euromanagementul va dobandi forta, distinctie si personalitate in functie de solutiile pe care le va gasi in confruntarea cu aceste probleme. Lucrarea de fata este gandita si scrisa plecand de la aceasta prezumptie.
Aici trebuie facute cateva precizari legate de principiile fundamentale pe care le-am avut in vedere in intentia noastra de cercetare. Aceste principii vizeaza natura organizatiilor economice si constrangerile privind modul lor de structurare si functionare performanta. Obiectivele economice ale firmei nu trebuie sa ascunda esenta ei: firma reprezinta mai intai de toate o organizatie. Orice firma este o organizatie cu finalitate economica in sens ca trebuie sa furnizeze bunuri si servicii, pe de o parte, trebuind sa faca acest lucru intr-o maniera rentabila, adica avand o buna sanatate economica, care sa-i permita sa-si indeplineasca functiile sociale, pe de alta parte.
A vorbi despre organizatii inseamna a vorbi despre relatiile care permit unui grup de oameni sa munceasca impreuna pentru a atinge anumite obiective comune. Asadar, vorbim despre persoane in primul rand.
Produsul face parte din colectia STIINTE ECONOMICE
Nr pagini: 306
An aparitie: 2016
Autor: Dumitrascu, Vadim
Editura: Universitara (promo)
Colecția: Stiinte Economice
ISBN: 9786062804978
Răsfoiește cartea - Management comparat. Tendinte si provocari postmoderne
Livrarea se face din stoc, in 24-48 ore, din depozitul de carte LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri.
Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 119 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate
Posta Panduri, minim 199 lei cu livrare in Easybox oriunde in tara, minim 149 lei cu livrare prin
curier in Bucuresti si minim 199 lei pentru livrarea prin curier, in tara.
Pentru orice solicitare contactati
departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 3 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.