Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.
PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI Arata pret
Afla cum poti deveni client PREMIUM.
Dupa ce ati completat numarul de telefon, un consultant Relatii Clienti va va apela in maxim 15 minute pentru a va prelua comanda cu toate detaliile necesare
Evaluarea intreprinderii este intersectia intre autostrada reprezentata de teoria finantelor cu drumul reprezentat de realitatea tranzactiilor economice (si deci, nevoia de estimare a valorii de piata) cu o alta autostrada reprezentata de nevoia de informare corecta a utilizatorilor de informatie economico-financiara (si deci, nevoia de estimare a valorii juste).Unii o considera o arta, altii o stiinta; in pragmatismul lumii reale este unanim recunoscuta atat ca disciplina de specialitate, cat si ca un serviciu profesional.In prima ipostaza, evaluarea intreprinderii contribuie la formarea unei gandiri coerente si pragmatice in masura in care intreprinderea este inteleasa de catre studenti din cel mai sintetic si mai pragmatic mod posibil, si anume valoarea acesteia.
In a doua ipostaza avem de-a face cu un serviciu profesional menit sa asigure buna functionare a sistemului economic si social ce are nevoie, in multe situatii, de o estimare independenta a valorii companiilor (tranzactionare, justa despagubire, inregistrarea valorii juste in contabilitate, finantare, restructurare si reorganizare etc.).Aceasta carte a fost elaborata de un colectiv de experti evaluatori de intreprinderi, membri ANEVAR, cu experienta practica si didactica in formarea evaluatorilor.Cuprins:Cuvant-inainte .............. 11Capitolul 1Introducere in evaluarea intreprinderii .................................. 131.1. Introducere ........... 131.2. Evaluarea intreprinderii – consideratii generale .................. 151.3. Despre evaluare si evaluator. Cine evalueaza intreprinderile ........................................................... 161.4. Cine si cand are nevoie de servicii de evaluare a intreprinderii ........................................................ 181.5. Cadrul legal si regulile de evaluare a intreprinderii. Posibilitatile de atacasupra opiniei evaluatorului ................................................. 191.6. Cadrul profesional al evaluarii. Organizatii profesionale in domeniul evaluarii ................................. 21Intrebari ........................ 26Capitolul 2Activitatea de evaluare a intreprinderii ................................. 292.1. Definirea misiunii de evaluare ............................................. 292.2. Conditii de acceptare a misiunii de evaluare ....................... 312.3. Calitatea si revizuirea rapoartelor de evaluare .................... 322.4. Despre acuratetea si precizia evaluarilor ............................ 332.5. Raportarea valorii. Despre incertitudine in evaluare ........... 352.6. Erori comune in cadrul rapoartelor de evaluare .................. 37Intrebari ........................ 40Capitolul 3Teoria valorii. Bazele si principiile evaluarii ......................... 513.1. Scurt istoric al teoriei valorii. Teoria evaluarii ...................... 513.2. Concepte de baza in evaluare ............................................ 543.3. Bazele evaluarii. Principalele tipuri de valoare .................... 603.4. Principii fundamentale de evaluare. Principii de evaluare a intreprinderii ......................................... 68Intrebari ........................ 70Capitolul 4Procesul de evaluare a intreprinderii ..................................... 794.1. Definirea problemei ............................................................. 804.2. Diagnosticul intreprinderii .................................................... 834.3. Aplicarea celor trei abordari ale evaluarii intreprinderii ....... 904.4. Reconcilierea valorii si estimarea valorii finale .................... 93Intrebari ........................ 94Capitolul 5Analiza si prezentarea informatiilor pentru evaluarea firmei ............................................................. 975.1. Obtinerea informatiilor interne ............................................. 975.2. Tehnici de cercetare si planificarea cercetarii ..................... 985.3. Surse de informatii: Baze de date financiare privind intreprinderile ................................................ 1005.4. Cercetarea economica ...................................................... 1025.5. Selectarea surselor de informatii economice .................... 1025.6. Selectarea surselor de informatii despre industrie ............ 105Evaluarea intreprinderii85.7. Cercetarea tranzactiilor cu companii ................................. 1065.8. Surse de date privind tranzactii cu companii listate .......... 1065.9. Prezentarea cercetarii in raport ......................................... 1075.10. Alte surse de informatii .................................................... 108Intrebari ...................... 108Capitolul 6Analiza financiara in scopul evaluarii intreprinderii .......... 1136.1. Importanta si scopul analizei financiare pentru evaluare .. 1136.2. Cadrul de analiza si evaluare a intreprinderii .................... 1156.3. Analiza strategiei intreprinderii .......................................... 1196.4. Analiza informatiei contabile ............................................. 1246.5. Analiza financiara 1306.6. Prezentarea principalelor rate financiare utilizate in evaluarea companiilor ................................... 1346.7. Ajustarea informatiilor financiar-contabile in analiza si evaluarea intreprinderii.............................. 152Intrebari ...................... 157Capitolul 7Abordari si metode utilizate in evaluarea intreprinderii .... 1617.1. Abordari in evaluarea intreprinderii ................................... 1617.2. Metode de evaluare a intreprinderii .................................. 1637.3. Capitalul actionarilor si capitalul investit ............................ 1657.4. Avantaje si dezavantaje ale metodelor de evaluare .......... 166Intrebari ...................... 170Capitolul 8Costul capitalului ..... 1738.1. Introducere .......... 1738.2. Valoarea in timp a banilor ................................................. 1758.3. Conceptul de cost al capitalului ......................................... 1808.4. Metode de stabilire a costului capitalului propriu .............. 1858.4.1. Metoda constructiei in trepte (Build-up Method) ...... 1858.4.2. Modelul de evaluare a activelor financiare (Capital Asset Pricing Model – CAPM) ............... 1868.4.3. Modelul CAPM modificat pentru marimea si pentru riscul specific/nesistematical intreprinderii ......................................................... 1868.4.4. APM .......... 1908.4.5. Modelul Gordon ....................................................... 1918.5. Costul capitalului propriu in actiuni preferentiale............... 1948.6. Costul capitalului imprumutat (kd) ..................................... 1958.7. Costul mediu ponderat al capitalului (cmpc) ..................... 1988.8. Rata de actualizare pentru capitalul de risc ...................... 203Intrebari ...................... 204Capitolul 9Abordarea pe baza de venit in evaluarea intreprinderii .... 2079.1. Logica abordarii pe baza de venit ..................................... 2079.2. Concepte fundamentale .................................................... 2089.3. Corectiile Contului de profit si pierdere ............................. 209Cuprins99.4. Metode de evaluare in cadrul abordarii prin venit ............. 2139.5. Metoda fluxului de numerar net actualizat (DCF) .............. 2149.6. Metoda capitalizarii venitului ............................................. 223Intrebari ...................... 226Capitolul 10Abordarea prin comparatie in evaluarea intreprinderii ..... 22910.1. Logica abordarii prin comparatia de piata ....................... 22910.2. Definirea multiplilor valorii de piata ................................. 23210.3. Elementele de comparatie si sursele de informatii .......... 23510.4. Piata intreprinderilor necotate ......................................... 23710.5. Metodele uzuale de evaluare prin comparatie ................ 240Intrebari ...................... 244Capitolul 11Abordarea pe baza de active ................................................. 24711.1. Logica abordarii bazate pe active ................................... 24711.2. Fundamente teoretice ..................................................... 24811.3. Aplicabilitatea abordarii ................................................... 25011.4. Premisele valorii 25011.5. Etape generale in evaluarea activelor ............................. 25111.6. Evaluarea activelor si datoriilor ....................................... 252Intrebari ...................... 282Capitolul 12Nivelurile valorii intreprinderii. Conceptele de control, marketabilitate si lichiditate ................... 28512.1. Conceptul si importanta controlului in evaluarea intreprinderii ..................................................... 28512.2. Conceptul si importanta lichiditatii si a marketabilitatii .... 28712.3. Nivelurile valorii intreprinderii .......................................... 289Intrebari ...................... 290Capitolul 13Discounturi si prime aplicate in evaluarea intreprinderii .. 29313.1. Logica aplicarii primei de control si a discounturilor in evaluarea intreprinderii ............................ 29313.2. Pachet de control – pachet minoritar. Prima de control .. 29613.3. Discountul pentru lipsa de control ................................... 29713.4. Evidente privind marimea ajustarilor pentru lipsa de control ......................................................... 30113.5. Discountul pentru lipsa de lichiditate ............................... 30313.6. Evidente privind marimea ajustarilor pentru lipsa de marketabilitate/lichiditate ............................ 30413.7. Alte discounturi aplicate in evaluarea intreprinderii ........ 309Intrebari ...................... 311Capitolul 14Evaluarea in cazul actiunilor la firme mici sau mijlocii ..... 31514.1. Ce este o intreprindere mica? ......................................... 31514.2. Ajustarea situatiilor financiare ......................................... 31814.3. Factorii calitativi care afecteaza valoarea si metode de evaluare ................................................. 31914.3.1. Abordarea pe baza de active .............................. 320Evaluarea intreprinderii1014.3.2. Abordarea pe baza de venit ................................ 32114.3.3. Abordarea prin comparatie ................................. 32114.3.4. Metoda cash-flow ................................................ 322Intrebari ...................... 323Capitolul 15Abordarea managementului si strategiei companiei din prisma valorii ....................................... 32515.1. Introducere ........ 32515.2. Abordarea strategiei companiei din prisma valorii .......... 32615.3. Utilizarea managementului valorii ................................... 32915.4. De ce se utilizeaza managementul valorii. Cum sa devii manager al valorii ................................. 33015.5. Indicatori de masurare a performantei in managementul valorii ................................................... 332Intrebari ...................... 335Capitolul 16Evaluarea activelor necorporale ........................................... 33916.1. Introducere ........ 33916.2. Capitalul intelectual. Sursa valorii necorporale a companiilor ....................................................... 34116.3. Definirea activelor necorporale si a goodwill-ului ............ 34416.4. Clasificarea activelor necorporale ................................... 34716.5. Abordari si metode de evaluare a activelor intangibile .... 35416.6. Exemple privind evaluarea unor active necorporale ....... 359Intrebari ...................... 368Capitolul 17Teoria optiunilor in evaluare ................................................. 37317.1. Introducere ........ 37317.2. Aplicatii ale teoriei optiunilor in evaluare ......................... 37317.3. Exemplu de evaluare a optiunii de dezvoltare ................ 37617.4. Utilizarea teoriei optiunilor. Evaluarea intreprinderilor in dificultate .............................................. 382Intrebari ...................... 386Capitolul 18Cazuri specifice de evaluare a intreprinderii ....................... 38918.1. Evaluarea activelor necorporale pentru inregistrare in contabilitate ............................................. 38918.2. Evaluarea intreprinderii in cazul disputelor intre actionari ............................................................ 39318.3. Evaluarea datoriilor ......................................................... 399Intrebari ...................... 401Anexe ......................... 403Anexa 1. Chestionar de evaluare ............................................. 405Anexa 2. Glosar de termeni importanti in evaluarea intreprinderii ......................................................... 411Bibliografie ................. 447Rezolvare texte .......... 453
ISBN: 978-973-709-524-4An aparitie: 2010Nr. de pagini: 455Format: 17x24
Categorie: Stiinte economice » Economie generala
Autor: Ioan, Anghel