Descriere - Economia serviciilor. Abordari teoretice si implicatii practice
Economia serviciilor. Abordari teoretice si implicatii practice, autor Maria Ioncica.
CUPRINS
Prefata 18
1. Continutul, caracteristicile si tipologia serviciilor I 9 1.1. Conceptele de serviciu si sector tertiarl 9
1.2. Caracteristicile serviciilor I 14
1.3. Tipologia serviciilor I 18
1.3.1. Clasificari statistice ale serviciilor I 18 1.3.2. Categorii de servicii I 22
Rezumat I 32
Teste de autoevaluare I 34
Locul si rolul serviciilor In economie I 37 2.1. Serviciile si sectorul tertiar 138
2.2. Sectorul serviciilor; dimensiuni si interdependente I 41
2.2.1. Dimensiunile sectorului tertiar in noua economie I 41 2.2.2. Interdependentele serviciilor in economie si societate I 53 2.3. Rolul serviciilor in dezvoltarea economico-sociala I 57
2.3.1. Contributia serviciilor la cresterea economica 157
2.3.2. Serviciile si calitatea vietii I 62
Rezumat I 67
Teste de autoevaluare I 69
Piata serviciilor I 71
3.1. Caracteristicile pietei serviciilor I 71
3.2. Interventia statului si tendinte de liberalizare in sectorul serviciilor 174 3.2.1. Forme de interventie I 74
3.2.2. Justificarea economica a interventiei I 77 3.2.3. Tendinte de liberalizare I 79
3.3 Raporturi intre piata serviciilor si piata bunurilor I 81 Rezumati 87
Teste de autoevaluare I 88
Oferta, cererea si tarifele pentru servicii / 91
4.1. Oferta de servicii / 92
4.1.1. Caracteristici ale ofertei de servicii / 92 4.1.2. Tendinte in evolutia ofertei de servicii / 96 4.1.3. Valoarea adaugata de servicii / 99
4.2. Cererea de servicii / 104
4.2.1. Caracteristici ale cererii de servicii / 104
4.2.2. Factorii care influenteaza cererea de servicii / 105 4.2.3. Metode de studiere a cererii de servicii / 108
4.2.3.1. Metode de studiere a cererii de servicii pe piata interna / 108
4.2.3.2. Metode de studiere a cererii de servicii pe piata mondiala /109
4.3. Tarifele pentru servicii / 115
Rezumat / 122
Teste de autoevaluare / 123
Servicii de productie si servicii de consum / 127 5.1. Servicii de productie / 128
5.1.1. Semnificatii, rol, evolutii / 128
5.1.2. Externalizare - internalizare; modalitati de organizare / 133 5.1.2.1. Criterii de alegere a solutiei "interne" sau "externe" /133
5.1.2.2. Modalitati de organizare / 136
5.1.2.3. Cumparare, sub-contractare, co-productie / 137
5.1.3. Caracterizarea principalelor categorii de servicii de productie /138
5.1.3.1. Comertul /138
5.1.3.2. Transporturile /140
5.1.3.3. Serviciile de intermediere financiara / 147
5.2. Servicii de consum /153
5.2.1. Continut, rol, structura, tendinte / 153
5.2.2. Servicii de piata prestate populatiei si servicii publice finantate de la buget
Rezumat / 168
Teste de autoevaluare /171
6. Servicii internationale / 175
6.1. Conceptul de comert international cu servicii / 175
6.2. Avantajele comparativ si competitiv si comertul international cu servicii / 179 6.3. Dinamica si locul comertului cu servicii in schimburile internationale / 182 6.4. Perspective de liberalizare a schimburilor internationale de servicii / 185
Rezumat / 191
Teste de autoevaluare / 192
7. Resursele umane si materiale in sectorul tertiar /195 7.1. Resursele umane / 196
7.1.1. Rolul serviciilor in ocuparea populatiei / 196
7.1.2. Caracterizarea muncii si a modelelor de ocupare a fortei de munca in servicii
198
7.1.3. Productivitatea muncii in servicii: particularitati, evolutie / 203
7.2. Resursele materiale / 208
7.2.1. Continutul si rolul capitalului tehnic in dezvoltarea serviciilor / 208
7.2.2. Investitiile si eficienta lor / 210
Rezumat / 216
Teste de autoevaluare / 218
8. Eficienta economica si sociala a serviciilor / 221
8.1. Continutul si particularitatile eficientei in sfera serviciilor / 221
8.2. Criterii de evaluare, indicatori de exprimare si cai de crestere a eficientei / 224 8.3 Relatiile intre calitate si eficienta in activitatile de servicii / 230
8.3.1. Abordarea calitatii in domeniul serviciilor / 230 8.3.2. Masurarea si controlul calitatii serviciilor /232
8.3.3. Imbunatatirea calitatii in activitatea firmelor de servicii f 237
Rezumat /239
Teste de autoevaluare / 241
Raspunsuri la testele grila / 243 Abrevieri / 244
Indexul autorilor / 247 Bibliografie / 249
Anul aparitiei: 2006
Nr. pagini: 255
Livrarea se face din stoc, in 24-48 ore, din depozitul de carte LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri.
Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 119 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate
Posta Panduri, minim 199 lei cu livrare in Easybox oriunde in tara, minim 149 lei cu livrare prin
curier in Bucuresti si minim 199 lei pentru livrarea prin curier, in tara.
Pentru orice solicitare contactati
departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 4 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.