Descriere - Testamentele lui Iisus
Modul in care este necesar ca Testamentele lui Cristos sa fie intelese la modul fundamental; care este participarea adecvata la ele si cum sa fie ele asimilate. O oglinda pentru invatator si ascultator
Cititorule crestin si iubitor, aceasta carticica despre Testamentele lui Cristos, in aceste timpuri actuale, cand omul se preocupa numai de opiniile dezbinatoare, este necesar sa fie luata in considerare cu mare atentie. Oamenii s-au indepartat cu totul de la intelegerea corecta si considera ca sustinerea Testamentelor lui Cristos trebuie facuta cu sabia si cu disputa.
Nu este necesara nicio disputa cu privire la aceasta, ci doar cainta cea mai sincera a omului plin de credinta, care intelege aceasta disciplina (instituire) a Testamentelor si participa la Puterea lui Cristos; toate acestea sunt insa nebunie pentru omul obisnuit, care nu le poate intelege. „Dar omul firesc nu primeste lucrurile Duhului lui Dumnezeu, caci pentru el sunt o nebunie; si nici nu le poate intelege, pentru ca trebuie judecate duhovniceste.” (1 Corinteni 2:14)
Adevarata intelegere este insotita de o sinceritate absoluta, care nu este inteleasa de ratiunea umana, si in realitate de nicio fiinta umana obisnuita, ci doar atunci cand Duhul lui Cristos ii deschide inima ca sa o poata vedea si cuprinde.
Testamentele lui Cristos sunt pentru ratiune o carte inchisa, lipsita de lumina dumnezeiasca, insa pentru copiii lui Cristos sunt o carte deschisa. Testamentele lui Cristos sunt o masura a Legamantului ferm si vesnic al lui Dumnezeu, prin care Dumnezeu l-a primit din nou pe om in Har, dupa acea cumplita dezertare, si l-a pecetluit cu revarsarea iubirii Sale, cu sangele si moartea Sa, pentru ca noi sa credem in Cuvantul si fagaduinta Sa, pe care El ni le-a revelat in Sfanta Scriptura despre Fiul Sau, cu rascumpararea din pacat, asa cum a fost declarata dinainte de catre profeti.
Cuvantul lui Dumnezeu reprezinta revarsarea Iubirii Sale, care a venit in lumea noastra intrupandu-Se (cu sange si carne), asumandu-Si suflet uman, si a stabilit acest Legamant vesnic prin sangele si moartea Sa. Astfel El ofera acest Legamant credinciosilor Sai ca pe o fagaduinta, facand ca ei sa devina mladite pe vita carnii si sangelui Sau. Astfel, ei devin intruchipari ale lui Dumnezeu, copiii Sai drepti, in care El Insusi va locui in carne si sange, prin aceasta fagaduinta testamentara; pentru ca ei sa se roage Tatalui cu siguranta plina de bucurie, cu adevarata smerenie, in Numele Fiului Sau, IISUS CRISTOS. Astfel Harul lui Dumnezeu se va revarsa asupra lor. (Ioan 16:23)
Acest Testament ne este oferit de Dumnezeu intr-o maniera dubla: mai intai prin Cuvantul Sau propovaduit, prin care El starneste si deschide inimile ascultatorilor, pentru ca ei sa patrunda astfel in adevarata stare de cainta pentru pacatele lor si sa primeasca fagaduinta Testamentelor Sale.
In al doilea rand, prin participarea substantiala si adevarata la carnea si sangele Sau cu gura credintei (simbolizate) prin paine si vin, prin care El pecetluieste credinta cu sangele si moartea Sa, si prin aceasta face sa apara intelegerea (in timpul vietii) asupra auzului launtric dumnezeiesc, pentru ca sarmanul om cazut (care era mort fata de auzul launtric dumnezeiesc din cauza pacatului) sa dobandeasca din nou auzul dumnezeiesc si astfel sa fie convertit din nou si sa primeasca prima sa mostenire pe care o avea in Paradis; iar astfel omul sa se abandoneze Voii lui Dumnezeu, care ii reinnoieste inima, gandurile si constiinta prin vorbire si inspiratie, si continua sa salasluiasca in el datorita fagaduintei Testamentului Sau, si lucreaza puternic in om, prin credinta sa, facand ca el sa devina o noua creatura, care traieste in Ceruri in spiritul sau si este imaginea dreapta a lui Dumnezeu, si prin care vointa trupeasca pamanteasca este ucisa zilnic, iar noua vointa nou-nascuta ajunge zilnic in Ceruri. (Filipeni 3:20)
Acest Cer este revelat in Duhul lui Cristos in om, in fundamentul launtric al vietii sale, in care gandurile ingeresti sublime se inalta pe scara dreapta a lui Iacov (Geneza 28:12), unde Domnul Cristos se afla in varful ei, la mana dreapta a lui Dumnezeu, si le ofera zilnic oamenilor carnea si sangele Sau uman si ceresc, inaintea maniei lui Dumnezeu si a judecatii severe, si este cu ei in toate nevoilor lor. Astfel le primeste rugaciunile in El Insusi, si le prezinta inaintea mortii, iadului, diavolului si maniei lui Dumnezeu.
Este necesar ca omul crestin sa primeasca aceasta publicatie a Cuvantului Sau propovaduit, asa cum este scris in Biblie, cat si asa cum este primit in participarea sacramentala, in care El isi ofera Cuvantul in carne si sange; si sa se regaseasca in acest obicei, sa se uneasca si sa se alipeasca de Congregatia lui Cristos; caci in Cristos suntem cu totii Unul, asa cum este un copac cu ramurile sale. (Galateni 3:28)
Nu trebuie sa se inteleaga ca acest Legamant si acest Testament sunt oferite (si primite) doar prin ascultarea exterioara a Cuvantului propovaduit si prin participarea la paine si vin, caci lumea actuala este plina de multe erori. Nu, este necesara o seriozitate sincera si dreapta, plina de adevarata pocainta lucratoare, pentru ca Dumnezeu sa descuie si sa deschida cu cheia Iubirii Sale auzul potrivit si gura dreapta, necesare pentru ca omul sa primeasca acest Testament, astfel incat sufletele sarmane sa aiba aspiratia si setea adecvate pentru el, si sa manifeste aceasta aspiratie cu ajutorul patimilor, mortii si invierii lui Cristos.
Impreuna cu gura cea adevarata este necesar sa existe si un scop sincer, real, care sa dezbrace haina spurcata, pentru ca omul sa fie dispus sa treaca intr-o viata noua. Asa este necesar, altfel nu foloseste la nimic.
Acest legamant apartine doar copiilor lui Cristos, care aud si pastreaza Cuvantul in inimile lor, si astfel produc roadele cele bune. Este necesar sa existe o mare sinceritate atat in invatator, cat si in ascultator, astfel incat, daca cineva se va ocupa si va impartasi Legamantul lui Cristos, sa fie el insusi capabil (vrednic) de Legamant si de Testament. Daca oaia doreste sa auda Vocea lui Cristos din gura oricarei fiinte, pe care s-o urmeze, atunci este necesar ca Duhul si Puterea lui Cristos sa se afle in vocea acelei fiinte. Altfel acea fiinta nu este decat un naimit, iar oaia nu aude Vocea lui Cristos din gura sa, ci doar cuvantul omului. (Ioan 10)
De asemenea, in mod similar, urechea ascultatorului este necesar sa fie indreptata catre Dumnezeu, intru adevarata pocainta. Pentru ca el sa auda Vocea lui Cristos, nu doar cu urechile fizice, ci si cu cele ale puterii dumnezeiesti. Astfel, puterea invatatorului si cea a ascultatorului lucreaza impreuna, si astfel Duhul lui Cristos poate actiona impreuna cu acestea, pentru ca inima sa poata gasi puterea invatatorului si sa obtina roade bune din aceasta.
Un invatator nu va predica doar de dragul salariului, ci ar fi necesar sa stie si sa ia in considerare ca se afla acolo in locul lui Cristos, si ca Iisus Insusi predica prin fiinta lui, daca doreste sa fie un pastor bun.
La fel, si ascultatorii trebuie sa-si aplece urechea si sa ia in considerare ca pot auzi Vocea lui Cristos, si sa o primeasca cu cea mai mare sinceritate. Sa nu creada ca este suficient sa mearga la biserica si sa stea acolo o ora, facand pe ipocritii, ascultand slujba, iar dupa aceea sa ramana la fel ca inainte. Nu, o asemenea comportare nu este o slujire a lui Dumnezeu; nu-i ajuta cu nimic, ci este ca si cum nu ar fi auzit niciodata invatatura lui Cristos in inima lor. A merge la biserica nu inseamna ca fiinta devina virtuoasa, daca ea nu asculta Cuvantul lui Dumnezeu lucrand in sufletul ei.
La fel se petrece si cu Tainele dumnezeiesti: este necesar sa intelegem ca nu este suficient sa marturisim si sa plecam apoi acasa ca si cum un astfel de obicei ne indeparteaza pacatele fara sa avem o pocainta reala, si sa gandim ca apoi putem pacatui in continuare. Nu se petrece astfel. Oricine este iertat si dupa aceea se complace in aceeasi mlastina, ramane la fel ca inainte.
Este necesar ca Iisus sa te absolve in sufletul tau, prin patimile si moartea Sa, si sa inspire ispasirea in sufletul tau, prin vorbirea si faptele tale, altfel nu va fi de folos. Gura preotului este doar un instrument exterior si conlucreaza cu Duhul Sau. Dar daca el este un naimit, nu poate conlucra. Totusi, Legamantul lui Dumnezeu in Iisus Cristos lucreaza in inima plina de cainta, si o absolva.
Frati iubiti, atat invatatori, cat si ascultatori, care participati la Legamantul lui Cristos: aveti grija de ceea ce faceti. Este necesara o mare seriozitate, ca sa nu va faceti vinovati de moartea lui Cristos. Luati in considerare cu o mare grija imensa seriozitate a lui Dumnezeu, cum a instituit El acest Legamant, cu o mare durere si un mare chin, trecand peste atat de multe suferinte si ocara. Cu siguranta acest Testament a fost randuit datorita unei cauze extraordinare, cu o imensa seriozitate.
Dumnezeu ii cere omului sa fie mereu sincer, pentru a putea primi acest Testament. Sa nu aiba o inima calduta, doar pentru a-si acoperi pacatele cu patimile lui Cristos si sa se mangaie astfel intr-o stare de nepasare.
Nu este o iertare care vine din exterior, care este impusa omului din afara. Nu, caci este facuta prin sangele si moartea lui Cristos. Cand sufletul sarman patrunde acest mister, atunci patimile, moartea si invierea, impreuna cu ispasirea in acest Legamant testamentar, se unesc in sangele lui Cristos. Iar aceasta ucide pacatul, moartea si iadul, si conduce sufletul sarman catre Tatal, prin Cristos.
Nu este suficient ca omul sa stie ca Iisus a murit pentru pacatele noastre si sa consimta la aceasta informatie cu credinta ca este adevarata si ca primeste ispasirea ca pe o lucrare deja realizata (inteleasa de la sine). Nu, nu se petrece in acest mod, caci nu exista o astfel de primire. Este necesar ca intreaga fiinta a omului sa se abandoneze lucrarii, sa existe aspiratia de a-si abandona vointa proprie, lumeasca, precum si poftele rele si viclene, in moartea lui Cristos. Atunci Cristos il imbraca cu biruinta si ispasirea Sa, si adevaratul Duh ceresc ia nastere prin (moartea lui Cristos in) invierea Sa, asa cum o floare minunata rasare din pamantul salbatic. Se naste astfel un adevarat crestin, care devine o mladita a vitei cristice.
Nu este nevoie de un mare talent sau arta pentru aceasta, ci doar de o mare simplitate si umilinta, asa cum au copiii. Plugarul este la fel de aproape de aceasta pe cat este un medic. Cu totii pot patrunde in Cristos prin simplitate si umilinta, precum fiul pierdut si vamesul din templu. Nu exista o alta cale spre Dumnezeu.
Nu este nevoie de mari speculatii cu privire la ce cuvinte sau ce comportamente umane dichisite are nevoie omul sa prezinte pentru aceasta. Este necesar ca el sa vina precum un copil care se abandoneaza tatalui si toiagului sau, rugandu-se pentru gratia si binecuvantarea sa.
Cel care a invatat multe si stie cum sa se pregateasca pentru aceasta nu este mai placut lui Dumnezeu decat cel care nu a invatat nimic. Tot ce are nevoie este sa-si abandoneze inima si sufletul in cainta pentru pacatele sale si sa se indrepte catre Dumnezeu cu credinta in Harul Sau, cu cea mai mare hotarare si cu aspiratia de a deveni o creatura innoita.
Acest temei este izvorat atunci din profunzimea fiintei si este important ca toti sa il caute si sa il gaseasca launtric, pentru a pune capat conflictelor si pentru a se abandona simplitatii si iubirii lui Iisus Cristos. Atunci puterea lui satana va fi diminuata brusc, iar popoarele si oamenii vor intelege ca crestinii sunt copiii lui Dumnezeu, si vor trai cu totii intru iubire. Aceasta doresc din inima mea si pentru aceasta cauza este scrisa aceasta carticica.
CUPRINS
Prefata / 3
CARTEA I
Sfantul Botez, cum este necesar sa fie inteles in fundamentul lui si de ce este important ca un crestin sa fie botezat
Capitolul 1
Modul in care ratiunea se vede pe sine intr-o maniera de creatura, si ce anume considera despre Cristos si Testamentele lui Cristos / 13
Capitolul 2
Instituirea Botezului, ce este acesta, cine este botezat si cum este botezat. Cum este necesar sa fie inteles botezul cu apa / 25
Capitolul 3
O instructiune scurta si fundamentala despre modul in care omul este botezat de Duhul Sfant cu suferinta, moartea si invierea lui Cristos, in trup si suflet / 37
Capitolul 4
Botezul cu apa realizat in exterior, adica de mana omului. Cine este vrednic sa realizeze acest botez; ce prunc botezat este vrednic sa primeasca acest botez. Ce se petrece cand mana care boteaza nu este vrednica; ce se petrece cu un prunc nevrednic. Este necesar ca in aceste vremuri toate acestea sa fie luate in considerare cu o extrema atentie / 45
CARTEA A II-A
Sfanta Cina a Domnului Iisus, ce este aceasta, care sunt beneficiile si rezultatele ei, cum se poate participa cu vrednicie la ea. Cum este necesar sa fie intelese toate acestea, in conformitate cu Vechiul si cu Noul Testament Instructiuni pentru cititor / 62
Capitolul 1
Fundamentul Vechiului Testament si cum acest testament a fost in mod clar preferat de catre evrei / 63
Capitolul 2
Cina cea de Taina din Noul Testament; modul in care modelul a devenit substanta / 74
Capitolul 3
Modul in care ucenicii lui Cristos au mancat si au baut trupul si sangele lui Cristos, cum este necesar sa fie intelese aceste aspecte / 82
Capitolul 4
Diferentele existente la o astfel de participare, ce anume primesc cei nevrednici prin acest Testament; cum este necesar ca omul sa se pregateasca (in mod drept) pentru aceasta participare, pentru ca el sa fie cu adevarat vrednic de ea / 97
Capitolul 5
Conflictele, certurile si disputele celor invatati cu privire la Testamentele lui Cristos; ce rezulta din acestea si ce este necesar sa avem in vedere in aceasta privinta / 111