Descriere - Fundamentele Alchimiei Interne - Practica daoista Neidan
Lucrarea de fata este o introducere in alchimia interna chineza, in aceasta „arta a nemuririi” pe care inteleptii Chinei au lasat-o mostenire intregii umanitati. Suntem purtati de-a lungul intregii Cai, descriindu-se, cu ajutorul a numeroase citate din textele fundamentale, tabele si referinte bibliografice, toate etapele principale ale acesteia, cu specificul si ingredientele implicate, care – in cazul alchimiei interne – nu provin din exterior, ci sunt proprii fiintei umane.
Traducatorul lucrarii in limba engleza, Fabrizio Pregadio, este unul dintre cei mai importanti sinologi actuali, bun cunoscator al alchimiei interne si traducator a numeroase texte ale acesteia, printre care si a celui care constituie pretextul lucrarii de fata – Trezirea catre Realitate (Wuzhen pian).
„Maestrii alchimisti ai trecutului au trebuit sa se supuna interdictiilor si au ascuns ceea ce este usor in cuvinte dificile si profunde. Ei s-au folosit de numeroase metafore care mentionau liniile, trigramele si hexagramele din Yijing (Cartea Transformarilor); Tulpinile Celeste (tiangan) si Ramurile Terestre (dizhi), de exemplu in sistemul de „Potrivire a Tulpinilor” (najia); Apa, Focul si ceilalti Agenti; si simbolurile alchimice precum Aurul, Plumbul, Cinabrul si Mercurul. Acesti maestri au ascuns capul, aratand coada, au discutat despre mister, dar au vorbit despre miraculos.”
Wang Mu
„<Golirea mintii> inseamna golirea mintii umane (renxin) si cultivarea propriei Naturi. <Umplerea abdomenului> inseamna umplerea mintii lui Dao (daoxin) si cultivarea propriei Vieti.”
Liu Yiming – Wuzhen zhizhi
„Numai cand Medicamentele se intalnesc in Suflu (qi) formand astfel o imagine Dao este neauzitul si nevazutul si se uneste cu Cel ce este astfel prin sine. Ingereaza un graunte de Elixir Numinos, lasa-l sa intre in abdomen si pentru prima oara vei cunoaste ca destinul tau nu depinde de Cer.”
Zhang Boduan – Wuzhen pian
„Formarea Elixirului de Aur depinde in intregime de practica Perioadelor Focului. <Focul> semnifica puterea practicii; <perioadele> semnifica succesiunea practicii. Cand colectezi Medicamentul, trebuie sa stii ce vine mai intai si ce vine mai apoi; cand rafinezi Medicamentul, trebuie sa cunosti secventele temporale.”
Liu Yiming – Wuzhen zhizhi
Cuprins
Traducatorul si editorul lucrarii 9
Cuvant-inainte 11
Partea intai
Introducere 15
Baza: Esenta si Spiritul 17
Partea a doua
Etapele practicii alchimice din Trezirea fata de realitate 29
Cele patru etape 31
- „Punerea Fundatiei” 32
- Puncte esentiale ale practicii „Punerii Fundatiei” 38
Deschiderea (qiao, 竅) 38
Vasele (mai 脈) 48
Cele Trei Bariere (sanguan 三關) 57
- Functiile Esentei, Suflului si Spiritului 59
Spiritul (shen 神) 60
Suflul (qi 氣) 66
Esenta (jing 精) 71
Termeni legati de „Coagularea celor Trei Comori” 78
„Rafinarea” (lian 煉) 78
„Armonizarea” (tiao 調) 83
- Concluzie asupra stadiului „Punerii Fundatiei” 92
- Rafinarea Esentei pentru transmutarea sa in Suflu 93
Medicamentul (yao 藥) 95
Transmutatia (hua 化) 99
Roata de Apa (heche 河車) 101
Perioadele Focului (huohou 火候) 105
Tripod si Cuptor (dinglu 鼎爐) 120
„Colectarea”, „sigilarea”, „rafinarea” si „stingerea” (cai 採, feng 封, lian 煉, zhi 止) 123
Concluzie 127
III. Rafinarea Suflului pentru transmutarea sa in Spirit 134
Marele Medicament (dayao大藥) 135
Embrionul Sfinteniei (shengtai 聖胎) 136
„Imbaierea in cele patru puncte cardinale” (sizheng muyu 四正沐浴) 137
Marele Circuit Ceresc (da zhoutian 大周天) 141
„Adevarata Ora Zi” (zheng zishi 正子時) 143
- Rafinarea Spiritului pentru intoarcerea in Vid 145
Partea a treia
CONCLUZIE 157
„ARTELE CAII” 159
TABELE 163
Tabelul 1. Cei Cinci Agenti (asociatii) 163
Tabelul 2. Cei Cinci Agenti (distributia spatiala) 164
Tabelul 3. Trigramele (asociatii) 165
Tabelul 4. Cele Opt Trigrame (distributia spatiala) 166
Tabelul 5. Saizeci de hexagrame 167
Tabelul 6. „Hexagramele Suverane” 169
Tabelul 7. Tulpinile Celeste 170
Tabelul 8. Ramurile Terestre 171
Glosar de caractere chinezesti 173
Produsul face parte din colectia CALEA CHINEZA