Interviul Motivational - Stephen Rollnick

Abordarea empatica prin care putem ajuta oamenii sa se schimbe si sa creasca prin regasirea motivatiei si consolidarea angajamentului

Livrare in Bucuresti

In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 13.90 Lei

Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)
Editura: HERALD
Status: În curs de reaprovizionare

Timp confirmare stoc: 1 - 7 zile lucratoare

69,50 Lei

Descriere - Interviul Motivational

Abordarea empatica prin care putem ajuta oamenii sa se schimbe si sa creasca prin regasirea motivatiei si consolidarea angajamentului

 

Interviul motivational (IM) este o abordare care faciliteaza schimbarea si presupune sprijinirea centrata pe persoana. Metoda se adreseaza celor care doresc sa isi imbunatateasca viata, sa isi clarifice si sa faca o schimbare dorita si, in egala masura, se adreseaza specialistilor care lucreaza in domenii de sprijinire a celorlalti. Aflata la a IV-a editie, cartea Interviul motivational este semnata de creatorii acestei abordari, Dr. William R. Miller si Dr. Stephen Rollnick, si explica atat pentru publicul larg, cat si pentru specialisti principalele elemente ale IM (angajarea, focusarea, evocarea si planificarea) si modul clar in care se aplica, se exerseaza si se foloseste aceasta abordare in varii domenii: in spitale, la clasa, in cabinetul terepeutului, in familie, la munca, in sport, in organizatii si institutii de asistare sociala etc. IM nu presupune realizarea unor schimbari discrete de comportament, cat mai degraba asistarea si sprijinirea oamenilor in schimbarea, cresterea si dezvoltarea personala.

Interviul motivational este o abordare eficienta in tratarea problemelor de consum si dependenta de substante, precum si in gestionarea unei game ample de probleme de sanatate fizica si psihica. IM este o forma specifica de interviu, cadru in care intervievatorul (parinte, prieten, consilier, psiholog, medic, angajator, antrenor etc.) are un rol de ghidare a persoanei catre atingerea schimbarii pe care o doreste persoana asistata. Beneficiarul IM este deservit si, in cele din urma, el este cel care decide ce sa schimbe, daca este cazul. IM nu are ca scop instalarea motivatiei in oameni, ci mai degraba evocarea acesteia. IM aduce
motivatia persoanei la suprafata, invocand ceea ce exista deja in psihicul beneficiarului. Elementul-cheie in IM este ca persoana cu care se lucreaza sa-si descopere propria motivatie pentru schimbarea avuta in vedere.

*

Dr. William R. Miller este profesor emerit de psihologie si psihiatrie la University of New Mexico (Universitatea din New Mexico). El este cel care a introdus notiunea de interviu motivational (IM). Dr. Stephen Rollnick este profesor onorific al School of Medicine, Cardiff University (Facultatea de Medicina de la Universitatea din Cardiff ), Tara Galilor, Regatul Unit. Impreuna cu Dr. Miller, a pus bazele interviului motivational (IM).

Acest proiect a fost realizat in colaborare cu Clinica Color Mind.

 

CUPRINS

Despre Autori 9
Prefata la editia a IV-a 10
Multumiri 16
Prefata la editia in limba romana, de Ana Maria Moldovan si Gabriel Cicu 18

PARTEA I
AJUTANDU-I PE OAMENI SA SE SCHIMBE SI SA CREASCA
01. Mintea si inima atunci cand oferi sprijin 23
02. Ce este interviul motivational? 42
03. O conversatie care curge firesc 72

PARTEA A II-A
PRACTICAREA INTERVIULUI MOTIVATIONAL
04. Angajarea 99
„Putem inainta impreuna?”
05. Focusarea 125
„Incotro mergem?”
06. Evocarea 146
„De ce ai merge acolo?”
07. Planificarea 192
„Cum vei ajunge acolo?”

PARTEA A III-A
O INCURSIUNE MAI PROFUNDA IN INTERVIUL MOTIVATIONAL
08. Ascultarea mai profunda 235
09. Focusarea: 252
O incursiune mai profunda
10. Evocarea 282
Sa cultivam discursul de schimbare
11. Oferirea de informatii si sfaturi 307
12. Sustine perseverenta 324
13. Sa plantam seminte 341
14. Raspunsul la discursul de sustinere si la dezacord 364
15. A practica bine IM 398

PARTEA a IV-a
PROCESUL DE INVATARE SI DE STUDIERE A INTERVIULUI MOTIVATIONAL
16. A invata interviul motivational 417
17. A invata din conversatiile despre schimbare 444
18. Studierea interviului motivational 464

Glosarul conceptelor folosite in interviul motivational 500

Nr pagini: 512

Format: 13x20

An aparitie: 2025

Editia: Brosata

Autor: Stephen Rollnick

Editura: Herald

ISBN: 9786303360928

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.

Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 7 zile. Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.

Vă rugăm să aşteptaţi, se încarcă datele ...

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.