Scenariul ca specie literara - Ana Agopian

In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Luni, 24.02 - Marți, 25.02
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

Ajunge: Luni, 24.02 - Marți, 25.02
In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

Ajunge: Luni, 24.02 - Marți, 25.02
In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 12.90 Lei

Ajunge: Luni, 24.02 - Marți, 25.02
In Tara - ridicare din Pachetomat

Cost livrare: 8.00 Lei

Ajunge: Marți, 25.02 - Miercuri, 26.02
In Tara - livrare la usa

Cost livrare: Gratuit

Ajunge: Marți, 25.02 - Miercuri, 26.02
In Tara - ridicare din EasyBox

Cost livrare: 12.90 Lei

Ajunge: Luni, 24.02 - Marți, 25.02
In Tara - livrare la usa

Cost livrare: 12.9 Lei

Ajunge: Marți, 25.02 - Miercuri, 26.02
In Extern - livrare rapida la usa

Cost livrare:

Ajunge: Miercuri, 26.02 - Joi, 27.02
Apreciere: 4.0/7 (6 voturi)
Status: În stoc

Timp procesare: 1 zi lucratoare

PRP:33,00 Lei
23,10 Lei
Diferența: 9.9 Lei ( -30% )

Descriere - Scenariul ca specie literara

Teoreticieni de film, scriitori sau profesionisti activi in lumea filmului au scris despre posibilitatea de a privi scenariul ca forma literara. George Garrett, poet si romancier, noteaza in introducerea unui volum de scenarii: „Aceasta remarcabila colectie de scenarii ar putea foarte bine sa reprezinte o veritabila manifestare a literaturii secolului 20”. Scriitorul Sam Thomas considera ca este important sa „recunoastem si sa admitem ca scenariul pentru film, in cele mai reusite forme ale sale, poate si ar trebui sa fie considerat literatura in aceeasi masura ca un roman sau o piesa de teatru de mare insemnatate”. Regizorul rus Andrey Tarkovsky afirma exact contrariul: „Nu privesc scenariul ca pe un gen literar. Intr?adevar, cu cat un scenariu este mai cinematografic, cu atat mai putin poate pretinde un statut literar de sine statator, in maniera in care o piesa de teatru o poate face atat de des. Si noi stim ca in practica niciun scenariu nu a fost vreodata la nivelul literaturii”. Paul Schrader, scenarist la „Raging Bull” si „Taxi Driver”, celebrele filme regizate de Martin Scorsese, a insistat spunand ca „eu nu sunt un scriitor. Sunt scenarist, adica jumatate de regizor”. Iar regizorul suedez Ingmar Bergman admitea ca „Filmul nu are nicio legatura cu literatura”. In 1984, Gary Davis, teoretician de film, citat de Stevan Maras, scrie: „desi anumite sectii de critica si de literatura engleza incep sa studieze filmul dintr?o perspectiva literara, nimeni nu prea stie ce sa faca cu scenariul”. 
In prezent, in continuare, subiectul nu a fost transat. Lucrand ca scenarist in Romania (am co?semnat, alaturi de Oana Rasuceanu si Iulia Rugina, lungmetrajele Love Building, Alt Love Building si Breaking News, mediu metrajul Captivi de Craciun si scurtmetrajele Sa mori de dragoste ranita, Buna, Cristina! Pa, Cristina! si, cel mai recent, E.T. a fost aici, pentru care am semnat si regia) m?am regasit deseori in discutii despre specificitatea scenariului si despre posibilitatea incadrarii acestuia in specia literara. Sentimentul meu, inainte de a incepe un demers academic in acest sens, a fost nu numai ca scenariul nu este o specie literara, dar ca marea majoritate a profesionistilor activi din industria filmului au aceeasi opinie. Abordand subiectul am inteles ca lucrurile sunt mult mai nuantate decat credeam, iar parerile de multe ori contradictorii despre aceasta tema, pertinente de fiecare parte, se datoreaza complexitatii problematicii discutate. Este scenariul o forma literara? este o intrebare la care teoreticienii, practicienii sau criticii de film au incercat sa raspunda inca de la aparitia acestei forme de text, iar un enunt categoric si unanim acceptat nu a fost pana acum formulat. Citind despre tema, am inteles ca din punctul de vedere al unui cineast subiectul este batatorit, iar caile posibile de parcurs reprezinta de fiecare data o fundatura. 
In lucrarea de fata imi doresc abordarea problematicii dintr?o perspectiva noua, care nu a fost pana acum luata in calcul. Doi teoreticieni de film, Barbara Korte si Ralf Schneider, afirma  „Un text  poate fi considerat literatura sau nu ca urmare a felului in care el este  > de comunitatea literara si de institutiile literare”. Teoreticienii de film au cercetat posibilitatea analizei unui scenariu din punct de vedere literar, dar tema nu a fost tratata in sens invers: din punctul de vedere al unui literat, scenariul privit ca specie artistica. Am absolvit Universitatea de Arta Teatrala si Cinematografica „I.L.Caragiale”, un mediu universitar unde se studiaza constant domeniul si unde, de altfel, si profesez, fiind lector universitar la sectia de scenaristica. Cu toate acestea, imi propun ca studiul de fata sa fie facut in sens invers: dinspre literatura inspre scenariu. Luand in calcul formatia mea de scenarist, cunostintele din domeniu pe care le?am dobandit in urma mai multor ani de scriere de scenarii (o parte dintre acestea chiar publicate) si de predare a scenaristicii, imi propun sa gandesc precum un literat. Un cineast care isi propune un studiu dinspre literatura spre scenariu pentru a gasi noi nuante si perspective asupra unui subiect pana acum de cele mai multe ori abordat in sens invers.  

Nr pagini: 236

An aparitie: 2021

Autor: Agopian, Ana

Editura: Universitara (promo)

ISBN: 9786062813819

Livrarea se face din stoc, in 24-48 ore, din depozitul de carte LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri. Transportul este gratuit pentru orice comanda de minim 119 lei cu livrare in reteaua de Pachetomate Posta Panduri, minim 199 lei cu livrare in Easybox oriunde in tara, minim 149 lei cu livrare prin curier in Bucuresti si minim 199 lei pentru livrarea prin curier, in tara.

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.

Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 3 zile. Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.

Vă rugăm să aşteptaţi, se încarcă datele ...

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.