Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles
Daca esti client PREMIUM, beneficiezi de 5% extra reducere la acest produs folosind voucherul activ din contul tau.
PRET CLIENT PREMIUM: XX,XX LEI Arata pret
Afla cum poti deveni client PREMIUM.
Cartea continua directia de cercetare in domeniul esteticii sacrului si a cinematografului cu deschidere catre sacru, initiata de autoare cu volumul "Tarkovski. Filmul ca rugaciune. O poetica a sacrului in cinematograful lui Andrei Tarkovski". Trei paradigme auctoriale complementare, reprezentative pentru cele trei moduri de relationare cu sacrul din lumea contemporana (sacrul, ca valoare transcendenta si imuabila a marilor religii; sacrul relativizabil sau imanent al liber-cugetatorilor si agnosticilor; respectiv absolutul pierdut sau uitat al ateilor, care se intorc la Dumnezeu), sunt aduse impreuna spre a sustine o imagine ontologica, mitica, religioasa fundamentala, inscrisa dintotdeauna in subconstientul nostru colectiv: aceea a toposului fericit primordial. Trei cineasti foarte diferiti au fost alesi spre a da substanta celor trei paradigme."Fermitatea cu care autoarea isi dezvolta argumentele, diplomatia cu care navigheaza printre informatii incendiare, elegantul balans intre mit si istorie, distilarea esentelor poetice din spatiul baladesc cuprins intre Urali, Caucaz, Carpati si Balcani, il cufunda pe cititor intr-o explorare absolut fascinanta. Cultura eclesiasta si cultura cinematografica se impletesc subtil. Tesatura argumentelor apara ferm o certitudine asumata cu caracter de teza: postmodernismul crestin este un miracol al Rasaritului, nascut din paradoxul Eurasiei" (Manuela Cernat).Cartea continua directia de cercetare in domeniul esteticii sacrului si a cinematografului cu deschidere catre sacru, initiata de autoare cu volumul "Tarkovski. Filmul ca rugaciune. O poetica a sacrului in cinematograful lui Andrei Tarkovski". Trei paradigme auctoriale complementare, reprezentative pentru cele trei moduri de relationare cu sacrul din lumea contemporana (sacrul, ca valoare transcendenta si imuabila a marilor religii; sacrul relativizabil sau imanent al liber-cugetatorilor si agnosticilor; respectiv absolutul pierdut sau uitat al ateilor, care se intorc la Dumnezeu), sunt aduse impreuna spre a sustine o imagine ontologica, mitica, religioasa fundamentala, inscrisa dintotdeauna in subconstientul nostru colectiv: aceea a toposului fericit primordial. Trei cineasti foarte diferiti au fost alesi spre a da substanta celor trei paradigme."A gandi, a vorbi despre Paradis poate fi o terapeutica eficienta impotriva crizelor personale si colective, impotriva razboaielor, a marilor depresii si dezbinari… Sa vorbim, asadar, despre Paradis!" (Elena Dulgheru)"Cu acest nou volum, Elena Dulgheru isi reafirma o calitate rara si cu atat mai pretioasa: harul de a transforma un doct opus de istorie culturala intr-o pasionanta lectura care-l antreneaza pe cititor intr-o nebanuita aventura spirituala la capatul careia il asteapta revelatia unei dimensiuni expiatorii" (Manuela Cernat)
Categorie: Practice si timp liber » Diverse
Produsul nu are recenzie editoriala deocamdata