Descriere - Vindecarea prin Cabala. Calea trezirii sufletului
"Jason Shulman este un practicant al Cabalei, un maestru care transcende strictetea Cabalei academice si superficialitatea Cabalei populare. El traieste si respira viata de azi in traditia straveche, datorita profundelor intuitii ale spiritului sau treaz. Aceasta este una dintre acele carti rare care te inspira sa traiesti la un nivel superior, mai profund si mai bine decat ai fi crezut ca este posibil. Acceptati invitatia lui Jason la o experienta a spiritului vostru si veti face un pas decisiv pe propriul drum catre vindecare si transformare."
Rabin Mordechai (Marc) Gafni,
director spiritual al Bayit Chadash Community/Retreat Center, Israel, si autor al Soul Prints
"Avem de-a face cu intelepciunea straveche, dar si viitoare, ca si cum ne-am intalni cu traditia mistica iudaica in revelatoarea-i reprezentare a naturii realitatii. De asemenea, aici sunt practici care il duc pe cititor mai aproape de starea nedualista de cunoastere si intelegere a relatiilor dintre toate lucrurile. In mod serios, aceasta lucrare profunda poate imbogati spiritul prin iluminarea mintii si a inimii."
Dr. Jean Houston, autor al
Jump time: Shaping Your Future in a World of Radical Change
Introducere
A cerceta Cabala nu inseamna a studia un subiect, ci a intalni un invatator. Este invatatorul pe care Dumnezeu l-a trimis tuturor lucrurilor create. Este bunavointa si milostenia lui Dumnezeu care spune: „Lumea materiala este locul unde Eu sunt cel mai ascuns. Asta pentru ca a fi material si, in acelasi timp, a fi cu Mine nu este un lucru usor. Este ca si cum ai expira si ai inspira in acelasi timp. Astfel ca Eu trimit aceasta forta vie catre voi. Este solventul universal care isi gaseste drum prin orice material care ii sta in cale. Apare atunci cand o chemi. Formeaza un rau absolut necesar si care va curge intotdeauna spre Mine. Intra in acest curent. A cerceta Cabala inseamna a te studia pe tine insuti.“
CABALA – care este calea mistica ebraica ce tine strans laolalta pe Dumnezeu si realitatea cunoscuta – se adreseaza pasiunii fundamentale a fiintei noastre.
Cabala este, inainte de toate, o cale de legatura cu Divinitatea. Este un parcurs de profunda transformare, al carui fruct este revenirea la viata intr-un astfel de mod incat, prin comparatie, vietile noastre anterioare sa dea impresia unui somn. Aduce cu sine vindecarea finala a spiritului uman.
Din punctul meu de vedere, motivele pentru care trebuie studiata Cabala sunt in intregime de natura practica si umana: reduce distanta dintre noi si ceilalti; ne ingaduie sa vedem originile a ceea ce ne hraneste cu adevarat; redesteapta in noi freamatul sentimentelor si sexului; ne duce Domnului in timp ce suntem intrupati si ne face barbat si femeie cu adevarat creati dupa imaginea celui Unic. Studiem Cabala pentru a invata sa iubim viata si sa respectam fiecare particica a ei si sa-i observam prezenta in fiecare zi.
In timp ce unii considera cuvantul Cabala, care poate fi tradus ca „primit“, ca fiind o traditie a unei lucrari metafizice deja existente care trebuie invatata, pentru mine Cabala este experienta traita de Sufletul Real, sufletul care este intotdeauna conectat cu Dumnezeu, sufletul care traieste in Dumnezeu precum pestele traieste in apa: apa interioara si apa exterioara.
Din perspectiva tanjirii noastre dupa Dumnezeu, Cabala nu este un studiu avansat; este prima invatatura. Cabala se adreseaza direct dorintei noastre fundamentale de a sti ce-i cu viata si izvoraste in mod natural, deci din esenta profunda a fiintei noastre.
In timp ce Cabala cuprinde subiecte primite de la vechi predicatori – precum rabinul Isaac Orbul, Isaac Luria, zis Ari, rabinul Hammai, Moise din Leon si nenumarati alti conspiratori in cautarea lui Dumnezeu, ale caror nume nu le mai amintesc – Cabala mai inseamna si a fi dispus sa primesti viata ca pe o mare invatatura in sine, sa privesti viata ca pe cea mai importanta lectie si cel mai maret dar al lui Dumnezeu. Inseamna a fi pregatit sa intelegi ca amandoua – lectia si darul – vin intotdeauna impreuna si ca trebuie primite in acelasi timp pentru a crea iluminarea.
Pentru ca egoul uman este ceea ce este, orice cale, orice materie care infatiseaza starea de armonie, ca expresie a existentei lui Dumnezeu, poate deveni impietrita. Astfel, nici o cale nu trebuie transmisa prin intermediari, prin cuvinte stinghere, ci trebuie sa renasca intr-un chip nou in viata fiecarei persoane. Trebuie sa facem ceva sa insufletim samanta care este deja in noi.
Ne traim intreaga viata pentru a sfarsi intr-un fel sau altul. Lasam de o parte copilaria si ii parasim pe parinti. Terminam scoala elementara. Devenim adulti. Lumea ne paraseste, iar noi incepem sa vedem ca intr-o zi si noi ii vom parasi pe cei care merg mai departe fara noi. Daca am fost suficient de norocosi sa studiem Cabala, atunci suntem pregatiti pentru momentul in care vom izbucni din muntele de piatra in bratele lui Dumnezeu.
Odata ce cunoastem aceste lucruri, chiar daca am avea o vesnicie de trait, suntem liberi sa ne inchinam in fiecare zi si, intotdeauna, sa veneram fiecare lucru. Suntem liberi pentru ca noi nu ne agatam de viata, ca antinomie a mortii. Cand suntem in Dumnezeu, a veni si a pleca este acelasi lucru pentru noi. Le privim ca pe unul si acelasi lucru din interiorul nostru si, prin aceasta, putem vedea adevaratul chip al Celui care ne-a creat.
Servim spiritul divin al vietii prin gasirea unei cai de a ne fi credinciosi noua insine. Aceasta este o adevarata realizare personala, credinta in Dumnezeu. Problema apare atunci cand nu stim cine suntem. Atunci incercam sa fim onesti mai multor versiuni diferite ale noastre si ajungem in salbaticie pe multe cai, cu multe obiective si metode diferite.
In cele din urma, pentru ca noi si ceea ce numim Dumnezeu nu se separa niciodata, fiecare cale pe care mergem ne duce mai aproape de Adevar. Adevarul – pe care il avem deja in interiorul nostru – este cel care face acest lucru posibil. Astfel, chiar daca pornim in mod diferit, avand abordari si scopuri diferite, trebuie sa parcurgem acelasi taram si sa ajungem in acelasi loc.
Cartea de fata trateaza acest proces etern, confirmat si demn de incredere, examinat prin prisma intelegerii mele asupra Cabalei, si anume primirea si continuitatea primirii intelepciunii din Tora (textul fundamental al iudaismului si legea scrisa). Iudaismul este considerat, de obicei, o cale prin care Dumnezeu este conceput ca o existenta separata, dar acest lucru nu este corect. Dincolo de iudaismului contemporan sunt urmele celor care l-au vazut pe Dumnezeu in mod nedualist. Tora scrisa, impreuna cu Tora orala – acea parte din Tora transmisa lui Moise si interpretata de acesta si de generatii intregi de ganditori – se imbina pentru a releva ceea ce este cu adevarat o descriere a interactiunii dintre Unicitate si Dualitate; un mijloc de a gasi si a ramane fidel acestei Unitati, numita frecvent Dumnezeu, si o profunda interpretare a logicii si sensului Creatiei.
Munca mea legata de Cabala, din punctul meu de vedere, este de a nu cerceta nici Divinitatea dualista, nici pe cea nedualista. In spiritul explorarii Cabalei – care vede lucrurile „precum in ceruri asa si pe pamant“ – treaba mea este ca in fiecare lucru separat sa gasesc Intregul care este suflul Creatorului nostru. Este cu totul altceva sa stii ca Acela pe care il cauti te cauta El pe tine cu cea mai mare fervoare pe care ne-o putem imagina. Din aceasta cauza, cautarea noastra trebuie sa includa o forma de relaxare spirituala, un fel de a sta neclintit, complet treaz, astfel incat Dumnezeu sa nu intampine greutati in a ne gasi. Astfel, chemarea noastra este receptata de Dumnezeu si retransmisa noua nu ca pe un ecou al propriei noastre voci umile, ci ca pe ceva proaspat si plin de viata. Mai presus de orice, Dumnezeu vrea, pur si simplu, ca noi sa stim adevarul.
Daca am putea pronunta impronuntabilul Nume al lui Dumnezeu, lumina acestui nume ce ne-ar putea arata? Ar aduce scanteia in ochii evreilor lui Safed, de ieri, de azi si de maine. Ar straluci in ochii arabilor inchinandu-se lui Allah in Brooklin si indienilor americani preaslavind Spiritele inaintasilor, ar sanctifica dragostea crestinilor fata de cel care le-a aratat cum sa fie unul si acelasi cu Tatal. Ar ilumina dragostea pentru Dumnezeu, fiecarui grup in felul sau.
Aparentele contradictii de suprafata ne arata adeseori adanca unitate care este ascunsa. Spre exemplu, ceea ce unii numesc Dumnezeu sau Adevar, Reinviere sau Supunere, natura a lui Buddha, toate sunt acelasi lucru: limbajul viu vorbeste despre Viata. De aceea, in timp ce in aceasta carte s-ar putea folosi unul sau altul dintre cuvinte sau nume pentru a descrie aceasta sanctitate intrinseca, va rog sa le folositi pe toate in sensul in care sa va faca propria calatorie posibila.
Vindecarea prin Cabala abordeaza atat acest proces al unificarii, cat si implicatiile lui in viata cotidiana. Mai presus de toate, aceasta carte intentioneaza sa transforme. Se vrea a nu fi doar o informatie, care odata insusita poate fi folosita sau nu, dar si un mijloc al schimbarii, o cale de translatie a noastra din starea de individualitate catre starea de a fi impreuna cu Dumnezeu.
Traditia acestui tip de „text de invatatura“ este veche si consacrata in literatura Cabalei. Semnificatiile cele mai profunde ale acestor texte sunt mai aproape de lecturile intamplatoare; cuvintele lor se releva pe deplin doar acelui cititor care lucreaza cu fiecare concept si traverseaza un proces semnificativ care, de fapt, ii schimba nivelul de intelegere.
Ca si aceste texte vechi, Vindecarea prin Cabala ofera posibilitatea cunoasterii directe a lui Dumnezeu. Spre deosebire de alte lucrari contemporane despre Cabala, aceasta carte nu este o readucere pe tapet a unor idei mai vechi. Este, mai degraba, o calatorie prin conceptele, legaturile si relatiile Cabalei din perspectiva integrarii in realitate, perspectiva care reprezinta sufletul Cabalei.
Anul aparitiei: 2008
Format: 13X20 cm
Nr. pagini: 224
Pentru orice solicitare contactati
departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 4 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.