Descriere - Principiul pauzei, arta dialogului interior
In cea mai importanta carte a sa, ”Principiul Pauzei – Arta dialogului interior”, Kevin Cashman dezvaluie mecanismele transformarii unui manager preocupat exclusiv (si cu orice pret) de profitul cat mai mare, intr-un lider pentru care sunt mai importanti oamenii si binele lor, consolidand, astfel, performantele pe termen lung. ”Principiul Pauzei” ar trebui sa fie un manual obligatoriu pentru managerii romani de scoala noua, adepti ai imbogatirii peste noapte prin biciuirea pana la epuizare a angajatilor. Deschizator de drumuri in domeniul dezvoltarii leadershipului, Kevin Cashman (prezent in Top 10 Lideri ai Gandirii si considerat unul dintre cei mai mari traineri de directori) a invatat din proprie experienta ce inseamna sa te opresti in toiul actiunii pentru a respira, a te regasi, a te sfatui cu tine insuti si a descoperi o cale nebatatorita spre succes. La fel ca Hanno Beck, autorul cartii ”Banii nu gandesc”, Kevin Cashman considera ca poti deveni un lider performant doar oferindu-ti momente in care, singur cu tine, iti pui intrebari esentiale si cauti raspunsurile potrivite. Evident, nu oricine isi poate permite o ”pauza” de o luna, in Tanzania, la safari, fara telefon, internet, televizor, ziare, dar te poti elibera de presiunea lumii exterioare cautand un colt linistit, cutreierand aleile unui parc sau ascultand muzica. ”Managerii eficienti sunt instruiti sa detina cele mai corecte raspunsuri, - constata Cashman - in timp ce liderii isi dezvolta abilitatea de a pune cele mai profunde intrebari (...) Managerii accelereaza ritmul pentru a creste eficienta, liderii incetinesc pasul pentru a se conecta la ceea ce este cu adevarat semnificativ, important si inovator”. Altfel spus, managerul haituieste, liderul gandeste si empatizeaza cu echipa sa, bucurandu-se de respectul si solidaritatea acesteia. Sloganul ”Opreste-te pentru a progresa” contine invitatia la pauza pentru cresterea leadershipului personal, pauza pentru a potenta cresterea celorlalti, pauza pentru cresterea culturii inovatiei. Dar cea mai importanta dintre toate este pauza pentru dezvoltarea constiintei de sine, al carei principiu este astfel enuntat de Lao Tzu: ”Cel care ii cunoaste pe altii este intelept. Cel care se cunoaste pe sine este luminat.” Principiul Pauzei poate fi doar o carte sau poate fi o experinenta de leadership care iti va schimba viata. Depinde doar de tine. Pentru a transforma aceasta carte dintr-un exercitiu intelectual de rasfoire a paginilor intr-o transformare a vietii, intr-o experienta inovatoare, este nevoie de o pauza profunda... o oprire intentionata, constienta, pentru a cerceta adanc propria persoana, leader-shipul tau si lumea asupra careia iti lasi amprenta, pentru a putea merge astfel mai departe, cu un scop precis. Fa-ti timp pentru a digera lent aceasta carte, savurand ideile, analizand intrebarile propuse si meditand asupra implicatiilor semnificative ale acestora. Daca vei proceda astfel, nu doar iti vei imbogati rafturile bibliotecii cu o carte interesanta, ci vei activa puterea latenta a pauzei si vei imbratisa numeroasele sale caracteristici. Asa ca... respirati adanc... reduceti viteza si haideti sa pornim in calatoria intensa si motivanta pe care ne-a pregatit-o Principiul Pauzei.
Fragment
Opreste-te, pentru a progresa: Sapte practici ale pauzei pentru a creste cultura inovarii
Luati in considerare dezvoltarea unei culturi durabile, creatoare de valoare a inovarii, folosind aceste sapte practici cruciale ale pauzei:
Practica numarul 1 pentru cresterea inovarii: Fii determinat
Fa-ti timp pentru a clarifica valorile motivationale si scopul convingator, individual si colectiv. Scopul alimenteaza energia pentru a trece dincolo de ceea ce exista si continua, pana cand se creeaza ceva extraordinar. Scopul este forta vitala creatoare de valoare si multiplicatoare de energie a inovatiei.
Practica numarul 2 pentru cresterea inovarii: intreaba si asculta
Opreste-te pentru a fi deschis si curios, utilizand limbajul inovarii: intrebarile si ascultarea. Straduieste-te sa adresezi intrebari suplimentare, pentru tine si pentru altii, care sa te provoace sa mergi mai departe. Perfectioneaza-ti intrebarile si capacitatile de ascultare pentru a activa potentialul colectiv de inovare. Cauta diferite puncte de vedere, pentru a observa problemele si oportunitatile dintr-un alt unghi. Managerii se napustesc asupra raspunsurilor; liderii au incredere in curiozitate si in cunostintele care rezulta din intrebari.
Practica numarul 3 pentru cresterea inovarii: Experimenteaza riscul
Fii suficient de curajos pentru a accelera esecul, construind impulsul si viteza prin noi cunostinte. Experimentarea ne indruma spre o posibila destinatie, printre obstacolele si cotiturile sale, dar doar atata timp cat invatam, agili si curajosi, sa perseveram. Opreste-te pentru a te convinge de comportamentele tale; convinge-te ca sistemele si procesele tale nu restrictioneaza nejustificat riscul experimentarii. Fii sigur ca oamenii tai cheie sunt incurajati sa-si petreaca cel putin 15% din timp explorand si proiectand noi idei.
Practica numarul 4 pentru cresterea inovarii: Reflecta si sintetizeaza
Uita de timp intr-un mod care functioneaza pentru tine, si dedica-te integrarii si sintezei. Directorul financiar al unei companii importante sta deoparte in fiecare duminica seara pentru a se gandi la cele mai complexe si strategice probleme. El identifica toate piesele, apoi incepe sa le uneasca, asociind partile divergente intr-un intreg. Identifica cel mai bun mod pentru a "trage linie", zilnic sau saptamanal, pentru a castiga claritate si noi posibilitati.
Practica numarul 5 pentru cresterea inovarii: Ia in considerare dinamica dinspre interior spre exterior si pe cea dinspre exterior spre interior
Opreste-te pentru a lua in considerare fortele care modeleaza viitorul, analizand atat indiciile interne, cat si cele externe, incurajeaza creativitatea interna optima si analizeaza dinamica globala, competitiva si futurista, intr-o maniera integrata. Inovarea transformationala se afla la intersectia creativitatii interne, de colaborare, si nevoile externe, concentrate pe client.
CUPRINS
Nota autorului: Principiul Pauzei
Capitolul 1
Prezentarea Principiului Pauzei
Capitolul 2
Pauza pentru cresterea leadershipului personal
Capitolul 3
Pauza pentru a potenta dezvoltarea celorlalti
Capitolul 4
Pauza pentru a creste cultura inovarii
Trei concluzii. Faceti pauza in continuare
Note
Bibliografie
Multumiri
Index
Despre autor
Nr. de pagini : 224
Anul aparitiei : 2014
Pentru orice solicitare contactati
departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 3 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.