Descriere - Ce traieste copilul si ce simte mama lui
Ce traieste copilul si ce simte mama lui
Cum intelege mama ce ii «spune» nou-nascutul sau?
Ce relatie este intre cantec si descantec?
Care e semnificatia imaginii din icoana?
Cine sunt ciclopii din vise si mitologie?
De ce adora copiii baloanele si bomboanele?
Care sunt spaimele noastre profunde?
Care sunt sursele superstitiilor noastre?
De ce suntem creativi?
Ca parinti, cresterea copilului ne releva adevaruri nebanuite despre noi insine, dar si despre miturile si credintele umanitatii in general.
dr. Speranta Farca este psihanalist specializat in relatia mama–copil, cercetator la Institutul de Stiinte ale Educatiei, conf. univ. dr.
(asociat) la Departamentul pentru Formarea Cadrelor Didactice al UNArte Bucuresti
Cuprins:
Introducere
Copilul — trairile si dezvoltarea sa
I. Angoasa primara
1. Regres din regret
2. Timpul organic si timpul arhaic
3. Relatia „mami"–mediu vital
4. Principalele legari din simbioza primara
4.1. Imbratisarea
4.2. Laptele-uniune
4.3. Ochiul, deochiul din frunte
4.4. Preverbalul comunicativ
4.5. Limba materna — un spatiu de vietuire
5. Spatiul copilului si corpul mamei
5.1. Casa
5.2. Curtea
5.3. Drumul
5.4. Miscari de acoperire a spatiului arhaic
II. Angoasa de abandon
1. Poarta catre separare
2. Caracteristici ale separarii
2.1. Timpul secvential
2.2. Spatiul separatiei
2.3. Obiectul-mediu
2.4. Constanta obiectului
3. Achizitii specifice separarii
3.1. Miscarea de identificare si separare
3.2. Controlul sfincterian
3.3. Hranirea — de la supt catre autoservire106
3.4. Gura — rost lipsit de san
3.5. Limbajul — comunicare intru separare
4. Elemente de sprijin pentru separare
4.1. Trairile mamei
4.2. Tertul si importanta lui in simbioza
4.3. Rolul tatalui in simbioza
5. Jocul
5.1. Jocul si forma rotunda
5.2. Jocuri de control sfincterian
5.3. Jocurile de motricitate grosiera
5.4. Mancarea-joc si jocul cu mancarea
5.5. Limbajul „an-tan-te"
III. Teama de necunoscut
1. Rolul mamei in continerea spaimei
1.1. Comportamente materne de necontinere 228
1.2. Capacitatea de anticipare a copilului
2. Jocuri de asigurare
2.1. Repetitii asiguratoare
2.2. Jocuri de prezentare si de rol
2.3. Surprize si cadouri
2.4. Absente ale jocului si disfunctiile sale
3. Cunoasterea ca aparare in fata necunoscutului 249
3.1. Transferul
3.2. Invatarea si spiritul de cercetare
3.3. Cuminecarea — comunicare
4. Modalitati sociale de gestionare a spaimei
4.1. Conformismul
4.2. „Haina face pe om"
4.3. Animalul, totemul, masca
4.4. Ritualul
4.5. Interfata sociala
4.6. Grupari si apartenente
4.7. Metamorfozarea sociala a spaimelor individuale
IV. Teama de moarte
1. Deschiderea timpului vremelnic
1.1. Timpuri si imagini ale mortii
1.2. O noua polaritate: timp istoric – timp subiectiv
2. Zbaterea mamei intre moarte si nemurire
3. Aparari in fata mortii
4. Achizitii si interese specifice
4.1. Capacitatea de a distinge viul de neviu
4.2. Animismul, tehnicismul si creativitatea 344
4.3. Simtul timpului si al istoriei
4.4. Polarizarea afectiva si importanta batranului
5. Utilitatea simbolicului
5.1. Importanta basmului
5.2. Caracteristici ale vizualului
V. Angoasa de pierdere a integritatii corporale
1. Corpul — loc al eului
1.1. Reprezentarea corpului
1.2. Stapanii corpului
2. Achizitii in dezvoltare
2.1. Limbajul trupului
2.2. Aderarea la umanitate
2.3. Transformarea spaimei in grija
2.4. Turnul Babel
2.5. Actiunea, implicarea, participarea
3. Forme si manifestari ale spaimei
3.1. Ipohondrie si ingrijorari
3.2. Frici, cosmaruri, temeri
4. Elemente de echilibru si asigurare
4.1. Limitatori ai eului
4.2. Superstitia
4.3. Refularea limbii materne
4.4. Jocuri de asigurare
Pentru orice solicitare contactati
departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 4 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.