Descriere - Pachet carti Jason Jennings
Trei carti de business extraordinar de bine scrise, foarte bine documentate si foarte practice pentru cei care doresc sa dea un nou suflu afacerii lor, sau, sa o ia de la 0 in acest mediu extrem de provocator dar si de concurential in acelasi timp. Pentru cititorii de literatura business am pregatit un pachet special cu trei din bestsellerurile lui Jason Jennings: Companie de mare viteza, Reinventatorii si Gandeste MARET, actioneaza prudent.
Autorul lor, Jason Jennings (1952 - 2020) a fost o autoritate in materie de carte de business, fiind considerat una dintre cele mai importante trei voci de business din lume si comparat de unele voci cu reputatul Peter Drucker, care a pus bazele corporatiilor moderne prin scrierile sale. Jason Jennings a absolvit Northern Michigan University (SUA) in 1972 cu dubla specializare in Stiinte Politice si Comunicare. Pentru performantele sale deosebite, Universitatea din Michigan i-a oferit in 2017 titlul de Doctor Honoris Causa. Jennings si-a inceput cariera ca reporter de radio si televiziune si a fost cel mai tanar proprietar al unui grup de posturi de radio din America. Mai tarziu, a fondat compania Jennings-McGlothlin & Company, care a devenit cea mai mare firma de consultanta media din lume, strategiile sale legendare de programare si vanzari devenind cunoscute pentru capacitatea lor de a revolutiona multe segmente ale industriei de radiodifuziune.
A petrecut mai bine de 20 de ani instruind oameni de afaceri cum sa isi cladeasca organizatii importante. A fost cercetator in domeniul afacerilor si totodata unul dintre cei mai prolifici autori de business din toata lumea. Volumele sale de management si leadership au devenit bestselleruri New York Times, Wall Street Journal si USA TODAY, fiind traduse in 32 de limbi.
Companie de mare viteza, Reinventatorii si Gandeste MARET, actioneaza prudent sunt trei carti de business nu numai usor de citit, ci mai ales, placut de citit, pentru ca pe langa tehnici si strategii concrete de business contin multe povesti din aceasta lume plina de provocari, din care, cu siguranta, vei avea ce invata.
Companie de mare viteza
Companie de mare viteza reprezinta rezultatul muncii de cercetare a autorului timp de 12 ani. In tot acest timp a intervievat peste unsprezece mii de directori generali, proprietari de afaceri si antreprenori de mare succes, despre afacerile lor si despre cum isi conduc companiile in perioade mai bune sau mai rele. Una dintre cele mai importante intrebari pe care le-a adresat-o acestor antreprenori a fost: „Care e cea mai mare grija care va tine treji noaptea?”
Raspunsul aproape unanim a fost ca liderii sunt preocupati de crearea unui simt al actiunii imediate in organizatiile lor si de a opera rapid, intr-o lume de o complexitate crescanda. Ei vor sa creeze echipe puternice, gata sa treaca de orice obstacol si sa „faca lucrurile mai repede”. Munca de cercetare a mai inclus evaluarea performantelor financiare a doua sute douazeci de mii de afaceri, incluzand fiecare companie listata la bursa din lume, precum si a celor mai mari companii cu capital privat din lume.
Asadar, cartea iti va furniza strategiile necesare pentru ca organizatia ta, prin viteza si actiune imediata, sa fie capabila sa realizeze urmatoarele:
- sa rezolve problemele din prima, in loc sa revina asupra lor iar si iar;
- sa isi tina aproape clientii fideli;
- sa ii mobilizeze pe cei 70% dintre angajati care spun ca nu se simt implicati activ in afacere sa-si faca partea de treaba ce le revine;
- sa le permita oamenilor sa-si recunoasca greselile, in loc sa le ascunda sub pres;
- sa ii incurajeze pe oameni sa improvizeze, in loc sa astepte indicatii de la superiori;
- sa reduca rezistenta la ideile noi;
- sa obtina mai multa coordonare si cooperare intre functii si titluri;
- sa ocupe posturile vacante cu oameni carora le place sa fie rapizi;
- sa rezolve simultan toate problemele nou aparute.
Cartea de fata, dicolo de faptul ca se bazeaza pe date si cifre reale, preluate direct din marile companii americane, este valoroasa pentru ca iti furnizeaza intr-un stil foarte concis si foarte accesibil strict acele caracteristici fundamentale care fac diferenta intre companiile de succes si cele oarecare, astfel incat sa le poti implementa in viitor in compania ta. Citeste si schimba viteza afacerii tale!
Gandeste MARET, actioneaza prudent
Patrunde in lumea fascinanta a afacerilor americane care merg cum nu se poate mai bine, care sunt conduse dupa principii sanatoase si cu multa modestie de niste antreprenori care nu au nimic in comun cu dandismul si care nici nu concep un alt mod de a fi sau de a-si administra afacerile.
Gandeste MARET, actioneaza prudent poate trece drept un Sfant Graal al dezvoltarii de catre toti jucatorii din mediul de business. Asta pentru ca autorul a „scanat” in timpul procesului de documentare peste 100.000 de companii americane, identificand in final toate afacerile care au inregistrat cresteri organice de peste 10%, atat ale veniturilor, cat si ale profitului, in fiecare an, timp de zece ani, fara exceptie.
Autorul considera ca modul de lucru, prudent si sanatos, al acestor companii ar trebui sa fie cunoscut de oricine are, sau este implicat, intr-o afacere, el garantand o crestere sigura a veniturilor. Jennings ofera mai mult decat modele si strategii de business eficiente, el pune la dispozitie in sectiunea 3 a cartii: Careul - Autoevaluare si ierarhizare – o schema de autoevaluare a propriei companii, cu ajutorul careia iti vei putea da seama pe ce drum se afla compania ta in momentul de fata si unde ar trebui sa mai lucrezi.
Cele 9 companii selectate pentru a fi prezentate in carte, reprezinta, fiecare dintre ele, un posibil raspuns la intrebarea: Care este secretul unei companii profitabile si in continua crestere? Astfel, potrivit lui Jennings, cele 10 reguli de baza ale unei afaceri rentabile sunt:
1. Cu picioarele pe pamant;
2. Cu manecile suflecate;
3. Fa planuri pe termen scurt si priveste orizontul pe termen lung;
4. Renunta;
5. Fa-i pe toti sa gandeasca si sa actioneze ca proprietarul;
6. Inventeaza noi afaceri;
7. Crearea solutiilor castig-castig;
8. Joaca dupa regulile tale;
9. Construieste comunitati;
10. Cum sa cresti viitori lideri.
Gandeste MARET, actioneaza prudent este o carte care merita a fi citita din cel putin trei motive: autoritatea scriitorului in domeniu, valoarea stricta a informatiei prezentate ca rod a unei documentari asidue si stilul „cu lipici” de prezentare a ideilor.
Reinventatorii
O carte foarte practica, plina de sfaturi concrete si de exemple semnificative despre modul in care se reinventeaza afacerile pentru a se situa cu un pas inaintea competitiei. Reinventatorii dezvaluie secretele utilizate de mari companii precum: Starbucks, IKEA, Apple, Windows, SAS, Capital One, Humana, Koch Industries, etc pentru a se impune intr-o lume a business-ului in care concurenta este acerba iar afacerile apar si dispar cu o viteza ametitoare.
Analiza initiala de la care pleaca Jennings in Reinventatorii este pur si simplu socanta. Comparand lista primelor 25 de companii din clasamentul Fortune 500 din anii 2000, respectiv 2010, el a constatat ca saisprezece dintre companiile aflate in top 25 au decazut in decursul a doar zece ani. Asta inseamna aproape doua treimi! Motivul cel mai probabil al esecului lor este faptul ca nu au evoluat, nu s-au schimbat, nu s-au dezvoltat si nu s-au reinventat constant.
Cartea de fata pune la dispozitia oamenilor de business o serie de strategii preluate de la cei mai buni „reinventatori in serie”, care ii vor ajuta sa isi reinventeze afacerile pornind de la principii mai solide si mai persistente.
„Toti reinventatorii conduc prin puterea exemplului. Jim Goodnight, CEO la SAS, inca scrie linii de cod; vicepresedintele Joan Beglinger, responsabila de peste 900 de infirmiere, inca-si pune manusile si schimba asternuturile; iar James Archer de la Multi-Chem isi suna clientii in fiecare saptamana. Cum zice DiMicco: „Pana nu faci ce spui nu ai nicio credibilitate.”
Cartea iti impartaseste exemple de afaceri care au esuat, dar si motivele care au stat in spatele esecului, dar si exemple de afaceri care au mers din ce in ce mai bine datorita strategiilor aplicate de managerii lor dar si datorita felului de a fi si a actiona al acestora.
Iata mai jos doar o parte dintre ponturile de business pe care le vei gasi in aceasta carte:
• Cand cresterea stagneaza, companiile pierd aproape 75% din valoarea de piata si nici macar una din doua nu va gasi drumul inapoi catre o crestere sanatoasa (cu 4% sau mai mult).
• Este imposibil sa imbratisezi schimbarea si reinventarea daca nu esti in stare sa renunti la asasinii reinventarii: a nu fi capabil sa renunti la sursele de castig care nu mai sunt de actualitate (yesterday's breadwinners); ego-ul; aplici mereu aceeasi veche strategie; intelepciunea conventionala; sentimentul ca ti se cuvine; lacomia; mentalitatea de short-timer (n.r: angajatul pe picior de plecare) si aversiunea fata de risc.
• Ia in calcul Reflexul Semmelweis: respingerea informatiilor noi pentru ca sunt in contradictie cu normele, credintele sau paradigmele existente.
• In fiecare an sunt lansate in jur de 250 000 de produse noi de la care se asteapta sa aiba succes. Cu toate astea intre 85 si 95% sunt esecuri.
• Pune in practica definitia taoista a conceptului de lider: Gaseste o parada si condu-o!
• Oamenii potriviti au sisteme GPS interne care-i vor ajuta sa simta ce trebuie schimbat in mod radical daca destinatia le este clara.
Descopera si alte ponturi valoroase de business care vor face parte din planul tau pentru succes in Reinventatorii, un bestseller New York Times, despre care Guy Kawasaki (autorul cartii Arta retelelor de socializare / The Art of Social Media) spunea:
„Reinventatorii e grozava! Jennings ofera un set proaspat de instructiuni pas cu pas, pentru adoptarea unei schimbari radicale si realizarea unei cresteri continue a afacerii. Daca esti pregatit, acesta este planul tau pentru succes.”