Summa fiscalis. Tratat de drept fiscal si financiar public - Niculeasa, Madalin

In Bucuresti - ridicare din Pachetomat.

Cost livrare: 8.00 Lei

In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 10.00 Lei

In Bucuresti - ridicare din EasyBox.

Cost livrare: 12.90 Lei

In Bucuresti - livrare la usa.

Cost livrare: 13.90 Lei

Apreciere: 0.0/7 (0 voturi)
Status: In curs de aprovizionare

Timp confirmare stoc: 1 - 4 zile lucratoare

PRP:120,00 Lei
108,00 Lei
Diferența: 12 Lei ( -10% )

Descriere - Summa fiscalis. Tratat de drept fiscal si financiar public

Incoerenta si inflatia legislativa se rasfrang inclusiv asupra dreptului fiscal si financiar public. Nevoia de constante si principii care sa functioneze indiferent de modificarile legislative sau de ratiunile politice si economice care determina aceste schimbari isi face simtita prezenta si in aceasta ramura de drept. Regulile si principiile rezulta atat din dezbateri, cat si din preocuparea constanta asupra unui anumit domeniu. Am incercat pe aceasta cale sa incepem demersul care sa ne permita la sfarsitul zilei sa descoperim constantele dreptului fiscal si financiar public, precum si acea zbatere continua despre sensul si dinamica institutiilor care anima aceasta ramura de drept.

Acest demers nu si-a propus sa rezolve spete, ci a plecat de la nevoia de conturare a unui bun simt juridic comun in aceasta materie astfel incat institutiile fundamentale ale acestei ramuri sa fie supuse unei preocupari de analiza. Dezbaterea si punctele de vedere sunt elementele care fac un sistem juridic sa fie functional.

Demersul nostru nu este o incercare de reclasicizare a dreptului fiscal si financiar public, astfel cum a incercat Leon Duguit cu dreptul public si, in special, cu dreptul constitutional. Dupa cum considera si N. Steinhardt , opera lui Duguit este un punct de intalnire a sistemelor, aceasta si datorita reminiscentelor clasice pe care le cuprinde in analiza. Julien Bonnecase povestea ca Duguit ii spunea ca nu va fi linistit pana ce nu va fi reusit sa cladeasca un sistem al lui, cu totul nou si personal. In materia supusa analizei nu poate fi imaginata o lupta stiintifica ca cea purtata intre Duguit si Adhemar Esmein, primul pentru a darama clasicismul juridic si a repozitiona lucrurile, iar cel din urma pentru a slavi meritele clasicismului juridic, intrucat aceasta ramura de drept nu a ajuns inca la nivelul clasicismului; pentru a redesena, reinventa, reaseza avem nevoie ca lucrurile sa fie asezate prima facie, conditie care nu este indeplinita in cazul de fata prin faptul ca dezbaterea juridica fiscala nu a atins cotele necesare determinarii clasicismului fiscal. Revolutiile juridice sunt specifice unor sisteme juridice, or in cazul de fata, lipsa unui sistem inlatura si ideea de revolutie. Dezbaterea gen Montesquieu - Rousseau, Duguit - Esmein poate fi inlocuita de atitudinea nuantata a lui Hauriou care a reusit sa fie un revolutionar clasic in abordarea fenomenelor juridice.


1. JUSTIFICARE.EXPLICATIE. PRECIZARE RELATIVA  LA GENUL LITERAR

2. ARGUMENT SI CONTRAARGUMENT

3. INTRODUCERE

4. ROLUL STATULUI ASUPRA VENITURILOR PUBLICE

5. RAMURA DREPTULUI FISCAL SI FINANCIAR PUBLIC

6. ASPECTE ISTORICE CU PRIVIRE LA FISCALITATE

6. 1. Statul si fiscalitatea. evolutia legislativa a fiscalitatii in Romania

6. 2. Constitutia din 1866

6. 3. Constitutia din 1923 publicata in M.Of. nr. 282  din 29 martie 1923

6. 4. Constitutia din 1938 publicata in M.Of. nr. 48  din 27 februarie 1938

6. 5. Constitutia din 1952 publicata in M.Of. nr. 180  din 24 septembrie 1952

6. 6. Constitutia din 1991, astfel cum a fost revizuita in 2003

6. 7. Scurta prezentare istorica a evolutiei dreptului de proprietate

6. 8. Izvoarele dreptului fiscal si financiar public

6. 8. 1. Aspecte generale. Categorii de izvoare de drept

5. 8. 2. Specificitatea prevederilor constitutionale in materia dreptului fiscal  si financiar public. Constitutia, izvor al dreptului fiscal si financiar public.

5. 8. 3. Specificitatea dreptului comunitar primar si derivat in materia dreptului fiscal si financiar public. Tratatul instituind Uniunea Europeana, izvor pentru dreptul fiscal si financiar public. Regulamentul, Directiva si Decizia izvoare ale dreptului fiscal si financiar public.

5. 8. 4. Tratatele/conventiile internationale, izvor al dreptului fiscal si financiar public.  Conventiile de evitare a dublei impuneri

5. 8. 5. Conventii internationale pentru protectia drepturilor omului. Conventia pentru protejarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului.

5. 8. 6. Dreptul intern primar izvor al dreptului fiscal si financiar public

5. 8. 7. Dreptul intern secundar izvor al dreptului fiscal si financiar public

5. 8. 8. Principiile fiscalitatii. Pozitia in cadrul izvoarelor dreptului fiscal  si financiar public

5. 8. 8. 1. Aspecte generale cu privire la principiile fiscalitatii5.

8. 8. 2. Principiul legalitatii

5. 8. 8. 3. Principiul accesului liber la justitie in materie fiscala

5. 8. 8. 4. Principiul protejarii intereselor nationale in activitatea financiara

5. 8. 8. 5. Principiul subsidiaritatii in materia taxelor si impozitelor locale

5. 8. 8. 6. Principiul obligativitatii contributiei cetatenilor la bugetul de stat

5. 8. 8. 7. Principiul egalitatii in materie fiscala

5. 8. 8. 8. Principiul neutralitatii sistemului fiscal

5. 8. 8. 9. Principiul stabilitatii sistemului fiscal

5. 8. 8. 10. Principiul protejarii libertatilor fundamentale stabilite de dreptul comunitar

5. 8. 8. 11. Principiul bunei credinte in raporturile de drept fiscal si financiar public

5. 8. 8. 12. Principiul interconditionarii juridicului cu economicul in cadrul dreptului fiscal si financiar public
6. AJUTORUL DE STAT SI FACILITATILE FISCALE

7. REGIMUL JURIDIC AL OBLIGATIEI FISCALE PRIN RAPORTARE  LA CREANTA FISCALA


8. DELIMITARI CONCEPTUALE SI TERMINOLOGICE
9. Teoria legii fiscale. Aplicarea in timp si spatiu  a actelor normative care reglementeaza dreptul fiscal  si financiar public

9. 1. Aspecte generale

9. 2. Aplicarea in timp a legii fiscale. Normele tranzitorii aplicabile legilor fiscale

9. 3. Aplicarea in spatiu a legii fiscale. Teritorialitatea  si extrateritorialitatea legii fiscale

9.4. Domeniul de aplicare a Codului fiscal,  respectiv a Codului de procedura fiscala

9.5. Aplicarea legii fiscale de catre organele fiscale
10. Teoria raportului juridic fiscal

10. 1. Dreptul comun aplicabil raportului juridic fiscal. Definitia de ramura  a raportului juridic fiscal

10. 2. Definitia raportului juridic fiscal, gen proxim pentru raportul juridic material  respectiv raportul juridic procedural

10. 3. Particularitatile raportului juridic fiscal

10. 4. Regimul juridic al raportului juridic fiscal. Raport juridic procedural fiscal  si raport juridic material fiscal. aspecte generale cu privire la raportul juridic fiscal

10. 5. Subiectele raportului juridic fiscal

10. 5. 1. Elimitari conceptuale cu privire la subiectele raporturilor juridice fiscale

10. 5. 2. Contribuabilul. Creditorul. Debitorul. Platitorul

10. 1. 3. Organele fiscale. Autoritatile publice fiscale

10. 5. 4. Continutul raportului juridic fiscal

10. 5. 5. Obiectul raportului juridic fiscal si financiar public

10. 5. 6. Regimul juridic general al impozitelor, taxelor si contributiilor

10. 5. 6. 1. Temeiul constitutional al raportului fiscal si financiar public

10.5.6.2. Temeiurile sociale si economice ale taxelor si impozitelor

10.5.6.3. Tipologia fenomenului fiscal. Categorii de taxe si impozite

10. 5. 7. Regimul juridic al taxelor

10. 5. 7. Regimul juridic al impozitelor

10. 5. 8. Regimul juridic al contributiilor

10. 1. 11. Regimul juridic al redeventelor

10. 2. Elementele taxelor si impozitelor
11. IMPOZITUL PE PROFIT

11. 1. Aspecte istorice

11. 2. Ntura juridica

11. 3. Contribuabilii

11. 4. Sfera de cuprindere a impozitului

11. 5. Regimul juridic al scutirilor

11. 6. Perioada fiscala, cotele de impozitare si calculul impozitului

11. 7. Regimul juridic al amortizarii fiscale

11. 8. Regimul fiscal al reorganizarii, lichidarii si alte transferuri de active  si titluri de participare din perspectiva impozitului pe profit

11. 9. Procedura impozitului pe profit


12. IMPOZITUL PE VENIT

12. 1. Aspecte istorice

12. 2. Natura juridica a impozitului pe venit

12. 3. Contribuabilii impozitului pe venit

12. 4. Veniturile supuse impozitului pe venit

12. 5. Venituri din activitati independente

12. 1. Veniturile din salarii

12. 3. Venituri din cedarea folosintei bunurilor

12. 4. Veniturile din investitii

12. 5. Veniturile din pensii

12. 6. Venituri din activitati agricole

12. 7. Venituri din premii si din jocuri de noroc

12. 8. Veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal

12. 9. Venituri din alte surse

12. 10. Procedura impozitului pe venit

12. 12. Impozitul pe veniturile obtinute in Romania de nerezidenti

12. 13. Impozitul pe reprezentante
13. DREPTUL COMUNITAR CU PRIVIRE LA IMPOZITELE DIRECTE

13.1. Impozitarea veniturilor din economii obtinute din Romania de persoane fizice rezidente in state membre U.E.

13.2 Impozitarea redeventelor si dobanzilor la intreprinderile asociate

13. 3. Schimbul de informatii in domeniul impozitelor directe conform conventiilor  de evitare a dublei impuneri

13.3. Aspecte procedurale

14. TAXA PE VALOARE ADAUGATA

14. 1. Aspecte istorice legislative nationale

14. 2. Aspecte legislative istorice comunitare

14. 3. Istoria TVA: etapele genezei

14. 4. Natura juridica a TVA

14. 5. Principiile taxei pe valoare adaugata

14. 6. Dreptul pozitiv cu privire la taxa pe valoare adaugata

14. 6. 1. Operatiunile impozabile

14. 7. Locul operatiunilor supuse taxei pe valoare adaugata

14. 8. Faptul generator si exigibilitatea taxei pe valoare adaugata

14. 9. Baza de impunere. Cotele de taxa. Scutirile

14. 10. Regimul deducerilor

14. 11. Procedura taxei pe valoare adaugata

Format: Academic 17x24 mm, cartonat, semn de carte
Data aparitiei: Martie 2011
Pagini: 1080

Pentru orice solicitare contactati departamentul Suport Clienti LibrariaOnline.ro, de luni pana vineri in intervalul 9-18.

LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor acestuia, fara a ne informa in prealabil.

Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 4 zile. Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.

Vă rugăm să aşteptaţi, se încarcă datele ...

Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.