Exista carti care reusesc performanta de a scapa etichetarilor, functionind in raspar nu doar cu traditia, ci si cu productiile contemporanilor. Pentru multi, curajosul volum de debut al lui George State va insemna – sau ar trebui s-o faca – un veritabil soc, marca a diferentei fertile fata de orice produse lirice aflate in acest moment pe piata de poezie. Crux poseda capacitatea unica de a institui, necrutator si subversiv, in afara modelor sau a oricarui vacarm contextual, un nou limbaj poetic, cu toate riscurile si beneficiile pe care acest fapt le impune, reclamind totodata, din partea cititorului, si un nou tip de lectura.
„Imnuri, incantatii eleusine trecute prin filtrul unei experiente a modernismului umanist asumat integral, poemele lui George State au curajul (un curaj poate chiar independent de intentio auctoris) de a refuza mantia tranzitivitatii. Ba chiar mai mult: se intimpla in Crux ceva ce rar mai intilnim astazi in poezia noastra – Eul accepta sa se retraga in umbra cuvintelor si le lasa sa-si desfasoare singure dansul extatic al durerii. Limbajul poetic descopera <autonom> experienta religiosului, ba chiar o reinventeaza.” (Bogdan-Alexandru Stanescu)
„Poezia lui George State are un caracter prea putin obisnuit in raport cu habitudinile ultimului deceniu. Fie ca e vorba de polifonia-i poliglota sau de ascetismul formal, de versurile/versetele taiate cu precizie incantatorie ori de traseele narative subliminale, de referintele oculte, de (supra)tema tanatica, de aliteratiile obsesive, de bruiajul apocaliptic, de patosul rece, sensul poeziei din Crux a fost urzit departe de atelierele douamiiste. Dezinteresul fata de cerintele modei poate fi in alte cazuri o circumstanta peiorativa. Nu si aici: in poezia romana, o astfel de puritate a formei cuvintelor astepta de mult sa fie reinviata. O resuscitare deloc genuina insa. Precum acel Lazar-zombi aflat in cautarea limbajului in sectiunea finala a cartii, ratacind glosolalic printre silabe ce compun o acustica admirabila si opaca, retorica e readusa la o viata ireversibil deteriorata care are valoarea sarcastica a unui ecou.” (Mihai Iovanel)
„Intrucit scriu putin si rar, poeziile din acest volum apartin unui interval de timp mai larg. Legate printr-un fir tainic si in pofida unor coincidente, textele de inceput si cele finale imi par urzite de miini, de minti diferite. Prima sectiune a fost redactata in 2003-2008. Citind-o astazi, prin fata ochilor imi trece o imagine desprinsa parca dintr-o alta viata si simt, indicibil, o prezenta familiar-nefamiliara, recunoscindu-ma totusi in strainul pe care-l privesc. Dintr-o anume insatisfactie, aceea ca versurile nu erau suficient de novatoare, in 2005 am inceput sa lucrez – haotic, nestiind daca voi ajunge undeva – la ceva oarecum diferit, ciclul secund al cartii. Prin forta lucrurilor, m-am oprit in toamna lui 2008. Dupa o perioada aparte, de acutizare a afectelor, intre mai 2010 si mai 2011 am scris ultima parte a volumului, care este urmarea unei radicalizari a intelegerii (menirii) poeziei, unde fiecare rind serveste o masinarie lirica destinata productiei de trairi.” (George State)
LibrariaOnline.ro intelege importanta informatiilor prezentate in aceasta pagina si face eforturi
permanente pentru a le pastra actualizate. Singura situatie in care informatiile prezentate pot fi
diferite fata de cele ale produsului este aceea in care producatorul aduce modificari specificatiilor
acestuia, fara a ne informa in prealabil.
Timpul maxim de procesare al acestei carti este de 6 zile.
Estimarea este exprimata in zile lucratoare si se refera la timpul maxim de aprovizionare si expediere.
Titlurile de curand epuizate sau cele aflate in curs de reeditare nu cad sub incidenta acestor estimari, iar disponibilitatea lor va va fi comunicata in 7 zile de la data comenzii.
CARTEA ROMANEASCA, cea mai prestigioasa si mai veche editura romaneasca, a fost infiintata la data de 30 iulie 1919 prin fuziunea mai multor edituri si tipografii: Tipografia lui C.I. Rasidescu (urmasa a vechii tipografii a lui C.A. Rosetti), Libraria&Editura „Ioanitiu si fiii” din 1858, „Libraria Scoalelor” din 1891 si Institutul „Minerva” din 1898, la initiativa rectorului Universitatii Bucuresti Ion Athanasiu si a profesorului universitar Ion Th. Simionescu, fost rector al Universitatii din Iasi, tatal celebrei Sanda Marin. Initiatorii editurii, si-au propus „crearea unui institut de editura cu scopul tiparirii unei biblioteci ieftine cu continut literar, dar mai ales stiintific pentru raspandirea culturii”.
In anul 1948 CARTEA ROMANEASCA este desfiintata de regimul comunist. Este reinfiintata in anul 1970 ca editura a Uniunii Scriitorilor din Romania, sub conducerea scriitorului Marin Preda, avand ca scop promovarea scrisului romanesc prin publicarea scriitorilor romani consacrati si promovarea tinerilor autori.
„Cultura prin continuitate!” – acesta este sloganul Editurii CARTEA ROMANEASCA de la 1 ianuarie 2017.
Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies.
Am inteles