Acest site folosește cookies pentru a furniza servicii și funcționalități personalizate. Prin vizitarea site-ului nostru, îți dai acordul pentru descărcarea acestor cookies. Am inteles

Poți afla mai multe despre cookies și poți schimba setările lor aici.

Despre Antonio Momoc

tiintele Comunicarii, in peri-oada 2020-2024, si director al Departamentului de An-tropologie culturala si Comunicare, intre 2016-2020. Este licentiat in jurnalism (FJSC-UB) si in stiinte politi-ce (FSPA-UB); are un doctorat in sociologie (FSAS-UB) si doua masterate, in stiintele comunicarii (FJSC-UB) si in stiinte politice (SNSPA).

Este autor de cursuri la Universitatea din Bucuresti: Introducere in Comunicare Online/Introducere in Comu? nicarea online si Transformarea Digitala, New media si Comunicare politica; Marketing politic; Publicitate elec? torala; Electoral Campaigns, Fundamente ale Stiintelor Sociale. In 2004 a fost selectat la o bursa de specializa-re in campanii electorale, in Amsterdam, la Amsterdam Maastricht Summer University-AMSU, unde a studiat relatia dintre internet si democratie cu consilierii ameri-cani Phil Noble si Joe Trippi.

Impreuna cu sociologul Zoltán Rostás a lansat, in 2007, la Curtea Veche, volumul de interviuri de istorie orala Activistii marunti (istorii de viata). In 2012, a pu-blicat la Curtea Veche cartea de autor Capcanele politi? ce ale sociologiei interbelice. Scoala gustiana intre carlism si legionarism, avand la origini teza de doctorat O isto? rie politica a Scolii Sociologice de la Bucuresti. Cu Zoltán Rostás a coordonat in 2013, la Curtea Veche, volumul de inteviuri Bisnitari, descurcareti, supravietuitori. In 2014 a publicat la Adenium studiul Comunicarea 2.0. New media, participare si populism. Impreuna cu Ionut Butoi, Adriana Stefanel, Dan Podaru, a coordonat Ro? mania protestelor. 2017. Piata Victoriei vs. Cotroceni, la Meridiane Publishing, Iasi, 2019. Impreuna cu Alexan-dra Bardan si Gheorghe Anghel a coordonat, in 2022 la Editura Tritonic, volumul Mass media din comunism pe intelesul tinerilor.

Din octombrie 2010 pana in martie 2013 a avut o bursa europeana FSE pentru o cercetare in domeniul stiinte ale comunicarii cand a investigat relatia dintre populisti, dezinformare si new media. Ca bursier post-doctoral, a locuit cateva luni la Roma, in 2012, a cercetat la Universitatea LUISS „Guido Carli” sub coordonarea profesorilor Michelle Sorice si Leonardo Morlino si a utilizat rezultatele cercetarii sale in cartea Comunicarea 2.0. New media, participare si populism, editia din 2014, Adenium, Iasi.

In 2013 a avut o bursa SUSI in SUA, la Ohio Uni-versity, E.W. Scripps of Communication. Acolo a studi-at jurnalism participativ si new media sub coordonarea profesorilor Mary Rogus, Hans Meyer, Bill Reader, Ja-tin Srivastava si Robert Stewart. In 2022 a avut o bur-sa Fulbright la Ohio University, E. W. Scripps College of Communication, School of Journalism unde a stu-diat rolul media alternative in democratiile contem-porane sub coordonarea profesorilor americani Edith Dashiel, Directoarea Departamentului Jurnalism si Jatin Srivastava, Directorul Institute for International Journa-lism. Volumul de fata include rezultate din proiectul de cercetare Fulbright „The Role of Alternative Media in Contemporary Democracies”. A publicat in 2023, la Tritonic, cartea Comunicare politica si Internet. Populism si criza democratiei liberale.

Antonio Momoc are o experienta media semnifica-tiva in jurnalism de radio, televiziune si online. Intre 2017-2019 a moderat si realizat, la TVR International, emisiunea Articolul VII. Intre 2004-2010 a fost redactor si prezentator de emisiuni la Radio Info Pro, Media Pro; intre 1997-2004 a fost reporter, redactor, prezentator de stiri si realizator de emisiuni la Radio Bucuresti, Societa-tea Romana de Radio. A moderat emisiuni talk-show pe internet la Radio Lynx, in 2007-2008.